PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Friday, June 24, 2011

RE: Anda perlu tahu

 EMEL 1
Sukatan berbeza antara stesen minyak...
Assalamualaikum & salam sejahtera.....
Saya nak tanya la kan ....adakah benar khabar yg saya dengar, bahawa sukatan minyak ni berbeza di antara stesen atau ini adalah satu strategi untuk menjatuhkan stesen minyak yg tertentu???

tgk komen kawan2 saya ye...

"mengikut ckp lecturer aku (bekas engineer perodua bahagian QC)..ada seorang supplier yg selalu hantar brg kat perodua..supplier ni selalu calibrate meter sukatan stesen2 minyak ni...dia kata minyak petronas paling tak betul suktan dia..mmg tak menepati suktan yg ditetapkan.. kita ni nk banggakan barangan buatan malaysia ...tp macam kena tipu...korang rasa tertipu tak?"

EMEL2
" cuba hangpa cari 5 botol air mineral yg sama bentuk dan saiz. lepas tu hangpa p tiap-tiap jenama stesen minyak di malaysia ,petronas, shell, BHP, mobil dan esso. tiap tiap jenama minyak hangpa isi rm1. balik di rumah susun ke semua botol tersebut. hasilnya, botol berisi minyak petronas paling sedikit.paling banyak di esso, yang lain balance. macam mana boleh jadi begitu?? aku dah buat ujikaji ni 3 kali.hasil tetap sama. bila aku isi minyak petronas cepat benor habis?berbanding minyak yang lain. kenapa dan mengapa?? ?? teman pun tak tau nak jawab !!!!!!"

EMEL3
Boikot minyak Petronas.. - Penipu

Wahai warga Malaysia sekelian.. Hebahkanlah cerita benar ini kpd rakan2 anda sekelian mengapa perlu boikot minyak Petronas..

Sebenarnya semua warga Malaysia kena tipu dengan dasar kenaikan harga minyak ni.. baru2 ni kenaikan harga minyak sebanyak RM0.78. Tinggi tuuuuu.. Mengapa kita perlu menaikkan harga minyak setinggi tuuuuuuu.. Haaaaaa ini lah yang warga Malaysia tak tahu.. Sebenarnya kita ni duduk je Malaysia .. tapi minyak yang kita cari gali di Trengganu & Sarawak tu, kita tak penah pakai pun.. Minyak yang kita gali tu ialah minyak Gred A.. Diulangi Minyak Gred A.. semua minyak tersebut dijual keseluruhannya keluar negara.. jadi Petronas telah beli pulak minyak gred C.. Diulang Gred C.. untuk digunakan di Malaysia dan diletak logo Petronas..

Dalam kajian oleh syarikat2 kereta yg BUKAN KERETA NASIONAL, bahawa minyak petronas ini adalah minyak paling kotor sekali maklumlah minyak gred C. (Kawan saya yg mahir dlm bab pengendalian enjin kereta mengesahkan minyak Petronas terlalu banyak karbon dan tak elok utk enjin - ini fakta)
Minyak yang paling bersih adalah minyak Caltex @ Mobil/Esso @ Shell. Mengapa minyak tersebut lebih bersih??? Sebab minyak tersebut adalah dari gred B.. Inilah yg rakyat Malaysia tak tahu.. kenaikan harga minyak disebabkan kenaikan harga minyak dunia yang dikawal oleh US yg mana setong hampir mencecah USD 130.00.. Semua orng tertanya-tanya mengapa kita negara pengeluar minyak kena mengikut harga minyak dunia kan . Itu lah antara sebab2 nye.. Untuk pengetahuan anda semua... semasa kenaikan harga minyak dari RM 1.62 kepada RM 1.92 anda pasti pernah menerima E-mail yang mengatakan "isilah minyak petronas ramai-ramai. Jika semua rakyat malaysia isi minyak petronas, harga minyak tidak akan naik".. Semua e-mail tersebut adalah mengarut. Anda semua kena tipu.. Minyak tetap naik jugak kan .. Sebenarnya yang untung paling besar adalah sebahagian orang2 besar kat atas tu dan org2 yang bekerja dengan petronas.. sebab bila reramai isi minyak petronas, makin besar lah untung petronas.. bila makin besar untung.. makin besar lah bonus yang orang2 petronas dapat.. Tahun lepas sahaja bonus org2 petronas dapat antara 6-13 bulan bergantung pada perkhidmatan.. Tapi yang petronas istihar ialah 2 bulan bonus sahaja...Bonus yang selebihnya diletakkan atas nama saguhati.. Dahsyat betul diaorg menipu rakyat.. mengambil untung dari hasil perut bumi yang ALLAH bagi tanpa mengagihkan sama rata kepada rakyat.. Cerita ini bukan rekaan tetapi cerita ini aku perolehi sendiri dari abg ipar aku yg bekerja di KLCC. Dia yg menguruskan sendiri Jualan minyak Gred A kita keluar dan membeli Minyak Gred C untuk di pakai di Malaysia .. masa aku dengar dia bercerita menyirap jugak darah aku bila dia cakap "bonus aku tahun ni 9 bulan (masa tu tahun 2007) "dah la gaji dia rm 6+++.. Siapa yang keja kerajaan tahun 2007 mana ada bonus.. Pasal Peraduan Car Craze.. Yang menang tu semua org yg senang2 dan ada contribute dgn petronas.. apa salahnya kalau petronas kurangkan harga minyak RM 0.20 keee tapi takde pertandingan Car Craze.. Semua rakyat dapat rasa.. ni tidak.. dahla jual minyak gred C, pastu nak tarik ramai orang isi minyak petronas dengan peraduan mcm tu.. aku bukan nak kondem petronas tetapi aku rasa terkilan ditipu buta2 dengan cara demikian.. Selama ni aku isi minyak petronas nak support produk Malaysia .. tetapi setelah aku tahu aku terus betukar ke minyak @ Mobil/Esso dan sekarang ni sudah 7 bulan aku tak isi minyak petronas. dan aku dapat rasakan minyak tersebut lagi menjimatkan...

So lepas ni terpulanglah pada korang semua sama ada nak percaya atau tidak.. kalau x yakin sila buat ujikaji sendiri seperti EMEL 2 di atas..
Sekian, terima kasih

 



This communication (and any attachments) is directed in confidence to the addressee(s) listed above, and may not otherwise be distributed, copied or used. The contents of this communication may also be subject to privilege, and all rights to that privilege are expressly claimed and not waived. If you have received this communication in error, please notify us by reply e-mail or by telephone and delete this communication (and any attachments) without making a copy.

Before opening or using attachments, you should check them for viruses and defects. We do not accept liability in connection with computer virus, data corruption, delay, interruption, unauthorised access or unauthorised amendment.

*********************************************************************** Privileged/confidential information may be contained in this message. If you are not the named recipient or addressee, you are hereby notified that any use review, disclosure or copying of the contents herein is strictly prohibited. In such a case, kindly discard all its contents and notify sender accordingly regarding such unauthorized disclosure or transmission by email. Opinions, conclusions, statements and other information in this message that do not relate to the official business of CIMB Group shall be understood as neither given or endorsed by it. The contents herein are meant strictly for the use of the named recipient or addressee of CIMB Group. No assumption of responsibility or liability whatsoever is undertaken by CIMB Group in respect of prohibited and unauthorised use by any other person. ***********************************************************************



__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 6017 (20110405) __________

The message was checked by ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.com


__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 6017 (20110405) __________

The message was checked by ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.com


__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5429 (20100906) __________

The message was checked by ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.com


__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5429 (20100906) __________

The message was checked by ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.com



This email is confidential and intended only for the use of the individual or entity named above and may contain information that is privileged. If you are not the intended recipient, you are notified that any dissemination, distribution or copying of this email is strictly prohibited. If you have received this email in error, please notify us immediately by return email or telephone and destroy the original message. - This mail is sent via Sony Asia Pacific Mail Gateway.


 


Penerangan ini (termasuk lampiran apa sahaja) cuma untuk siapa sahaja yang dimaksudkan. Penerangan ini mungkin mengandung bahan-bahan rahsia dan / atau maklumat perniagaan rahsia kepunyaan Mattel. Kalau anda bukan penerima yang dimaksudkan, anda tidak seharusnya menduplikat, mengirim atau menggunakan maklumat ini untuk maksud apa sahaja, dan anda harus segera menghapuskannya dan memberitahu adanya kepada pengirim.

 

This message (including any attachments) is only for the use of the person(s) for whom it is intended. It may contain Mattel confidential and/or trade secret information. If you are not the intended recipient, you should not copy, distribute or use this information for any purpose, and you should delete this message and inform the sender immediately.

No comments: