PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Tuesday, May 18, 2010

DAH 2 TAHUN .. LENA LAGI.. TAK KIRA TEMPAT.. MACAM MANA PAS NAK KUAT??



`` Betui tu byk beza antara PAS kuat and orang kuat PAS...byk org kuat PAS tapi kuat sembang ja..sembang deraih...tapi kena ada gak org macam ni..saling lengkap melengkapi...saya dok ikut bapak saya dari awai tahun 80-an lagi...zaman tajdid hadhari, fikrah maddiyah etc...dari dulu almarhum Yusof Rawa dok kata benda ni...ust fadzil pun cakap benda yg sama...macam manapun PAS melalui proses evolusi politik...slowly but steadily gaining momentum...``

            Saya mulakan tulisan saya ini dengan mengambil beberapa petikan ucapan rakan-rakan seperjuangan yang kini berada di luar negara, yang berjuang bersama-sama dengan kita di sini.. . Walaupun mereka berada di `oversea` di seberang laut tetapi mereka berjuang bersama-sama dengan kita di sini dalam satu Jamaah, dalam erti kata  ` wa tujahiduna fi sabilillahi bi amwalikum ` … yang berjuang menggunakan harta.

            Harta, yang dimaksudkan oleh saya selain daripada kebiasaan yang difahami oleh kita semua,.. ialah.. buah fikiran . Buah fikiran ini merupakan satu bentuk harta yang mesti digunakan dan di manfaatkan sebaik mungkin oleh kita semua dalam kita  berjihad fi sabilillah ini. Kita di sini berjuang menggunakan kudrat `ghiang` kita sendiri (anfusikum) ditambah dengan buah fikiran (amwalikum) , dihimpun bersama-sama dengan rakan-rakan seperjuangan sefikrah dengan kita lalu terbentuklah satu pasukan yang bergerak secara jamaie dan haraki yang dikenali sebagai PAS.

No comments: