PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Saturday, January 02, 2010

Wahai umat Islam Pulau Pinang... Dengarlah suaraku ini... Jomm sama-sama kita imarahkan masjid..



Salam ..Du`at sekelian...

Dalam sehari dua ni.. aku menerima ucapan tahniah bertalu-talu daripada sahabat-sahabat seperjuangan di atas perlantikan sebagai ahli MAIPP.. Ada yang juga yang peringatkanku supaya berhati-hati kerana rakyat sedang memerhati .. dan rakyat terutamanya umat Islam Pulau Pinang terlalu menggunung pengharapan mereka kepada kita .. maksud aku.. PAS Pulau Pinang..

Jangan begitu sahabat2ku semua.. janganlah terlalu memberi pengharapan yang begitu tinggi kepada kami.. Kami pun manusia juga .. yang punya jutaan kelemahan.. `Alakullihal.. Kami amat2 menghargai sokongan dan harapan anda semua kepada kami.. kami akan membawa imej PAS dalam kerja buat kami di dalam MAIPP ini.. Insya Allah kami yakin, kami tak akan dibiar `kelupog` dan `kelepiag` sorang-sorang. Kami akan dibantu oleh puluhan ribu `Amilin dan aktivist parti..

Kami akan cuba memberi perkhidmatan terbaik kami kepada PAS dan umat Islam Pulau Pinang melalui wadah baru yang bernama MAIPP ini tetapi bagiku , untuk melakukan `perubahan` atau `changes` dalam masa terdekat atau dalam masa yang singkat ini, ia mungkin tidak akan berlaku kecuali Allah swt sendiri yang menghendaki begitu...

Mungkin 3 bulan atau 6 bulan atau satu tahun atau lebih daripada itu ... wallahu a`lam.. mungkin lebih.. barulah perubahan boleh kita laksanakan dengan lebih teratur.. lebih fokus.. dan lebih terarah mengikut `priority`nya.. sebagai contohnya.. soalan2 yang sering diaju kepadaku dalam sehari dua ini.. iaitu mengenai masjid yang rata2nya tak diurus tadbir dengan baik sehingga terdapat berlaku penyelewengan dana masjid sehingga membawa kepada laporan kepada pihak SPRM dan polis...

Aku menerima segala aduan daripada sesiapa sahaja mengenai masalah masjid.. aku kumpul maklumat.. aku tak cakap banyak .. aku tanya pandangan mereka.. aku dengar komen mereka.. ada yang beremosi.. ada yang marah2 terutamanya perlantikan terbaru yang dibuat dengan keadaan tergesa2 oleh YDP lama YB Syabudin pada 2-3 minggu lepas..

Setakat hari ini aku terima keluhan daripada ahli Qaryah masjid Al Amin, Sg Dua.. masjid Kuala Muda, penaga.. masjid Kubang Menerong.. masjid Bayan Lepas.. masjid Taman Tun Sardon.. masjid At Taqwa Taman Bertam Indah.. masjid Kg Tok Bedu..masjid aku sendiri yang aku jadi Ajk.. masjid-masjid di kawasan Balik Pulau pun ada ...

Aku sendiri pun tak puas hati dengan apa yang berlaku.. YDP lama sengaja .. orang kata .. macam nak cucuh sarang tebuan dengan melantik semula ajk masjid di hujung2 kariernya sebagai YDP MAIPP.. kenapa .. sebab apa.. nak cari pasai.. nak cari gaduh.. UMNO nak kuasai masjid??? yang dia tu kerap sangat ka.. pi masjid ... Bukannya aku nak berlagak tapi geram sungguh kat pemimpin UMNO macam ni...

Walaupun begitu aku masih berharap kepada ahli jemaah ku.. ahli PAS supaya bersama2.. kita berganding bahu.. cuba sedaya upaya.. mengimarahkan masjid di qaryah kita.. Kesemua mereka ini.. aku hanya sebut yang maksudnya... anda boleh baca di sini...

3 comments:

juna said...

mudah mudahan dapat membawa perubahan dan memberi manfaat kepada semua.. tanggungjawab yang besar tu..

dulu_PAS_la_ni_PAS said...

Tahniah ya utz .. Didoakan diberikan ilham dan kekuatan, Insya-Allah.

rosidi hussain said...

thanx for your support...