PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Tuesday, January 19, 2010

Pemimpin PAS Pulau Pinang sedang bekerja dan akan terus memberi perkhidmatan terbaik kepada rakyat Pulau Pinang

Salam Du`at sekelian...

Minggu lepas aku dan TPJ TPJ lain buat pertama kali mengadakan dialog dengan penganut christian di sebuah gereja di Greelane Pulau Pinang.. Hari khamis ini kami sekali lagi akan berada di sebuah gereja di kawasan Butterworth dalam usaha kami berdakwah dan menerangkan mengenai isu2 yang sengaja ditimbulkan oleh UMNO dan BN untuk menimbulkan suasana tidak tenteram di antara agama dan kaum di Malaysia ini...

Dua hari lepas .. seperti yang aku tulis sebelum ini.. kami berhimpun ramai-ramai mendengar taujihat daripada Al Fadhil Us Nasharudin Mat Isa , Timbalan Presiden dalam seminar politik dan Pilihanraya PAS Pulau Pinang.... PJ . YB Us Salleh Man .. seperti biasa tiap-tiap hari bersama rakyat Permatang Pasir ..

Aku kalau nak tulis .. banyak jugak ..kadang2 tu dah terlupa dah .. Minggu lepas menghadiri mesyuarat atau taklimat pertama MAIPP .. lepas tu hari Jumaat .. menerima tauliah daripada Mr CM sebagai ahli majlis Syura kerajaan negeri.. lepas tu mesyuarat plak.. aku cakap .. bagi sumbangan kat kerajaan negeri.. aku tak bagi chance..

Minggu lepas jugak .. aku melancarkan program Jom Usrah bawah Lajnah Tarbiyah yang aku pimpin di 6 kawasan .. Bukit Gelugor, Jelutong, Bukit Bendera, Tanjung, Tasek Gelugor dan tempat aku , Kepala Batas dilancar sendiri oleh PJ.

Kami pimpinan negeri ada kawasan masing2.. Aku di Kepala Batas.. hari Ahad baru ni .. ziarah 3 jenazah di kawasan Penaga dan Tasek Gelugor.. Minggu lepas turut melawat kawasan kampung Guar Kepah.. kawasan tembatan banjir tepi sungaai Muda kerana .. keluar masuk lori angkut tanah menyebabkan kawasan kampung berdebu dan sekiranya berlaku hujan lebat.. terjadi pulak banjir kilat .. aku mendengar rungutan orang kampung... bertubi2 soalan terjah yang aku kena jawab...

Aku follow up surat yang dihantar oleh JKKKN kepada MPSP JPS DO Office.. turun naik turun naikpejabat kerajaan ..dah jadi rutin kehidupan kami.. bekerja kerana mencari perhatian Allah.. untuk rakyat.. kadang2 tak dan nak rehat2 dengan keluarga..

Ustaz Mujahid lagilah hebat... kena jaga Parit Buntar.. bukannya kecik kawasannya.. dan satu2nya pemimpin PAS yang boleh berdialog dengan begitu baik sekali dengan kaum2 lain yang berpegang pada agama lain... Kewibawaannya begitu terserlah baru2 ini dalam dialognya dengan penganut kristian baru2 ini..

Hari Khamis ni .. aku ada majlis mesyuarat MAIPP di Penang .. berbincang mengenai pembahagian portfolio dan tugas kami sebagai ahli MAIPP.. perkara ni teramat penting ni... perah otak lagi .. lepas tu hari Sabtu pagi aku diminta merasmikan Program braistorming pemerkasaan parti bawah us Mujahid lajnah pemerkasaan parti, di Balek Pulau.. Sebelah malam aku dan team Lajnah Tarbiyah akan bawa PJ sekali ke Nibong Tebal untuk melancarkan program Jom Usrah di sana...

Esok .. pagi-pagi lagi aku kena pi Komtar jumpa dengan PA TKM 1, sdr Anuar untuk berbincang mengenai borang warga emas yang dikatakan masih berselerak di Komtar... baahaya ni.. nanti kesian kat warga emas ..tak dapat duit nanti...

Aku rasa ..kami sedang melaksanakan amanah yang diberikan kepada kami... Kami sedang bekerja walaupun mungkin masih sedikit dan kecil sumbangan kami kepada rakyat Pulau Pinang .. tapi sekurang-kurangnya kami sedang menuju ke arah untuk menawan hati rakyat dan juga ke arah menawan Menara Komtar tingkat 53 dan Putrajaya...... Takbir...

Wassalam...



1 comment:

Qorie Afifi said...

Semoga mampu dan di kurniakan kesihatan yang dapat membantu.....