PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Wednesday, January 13, 2010

MAIPP.. Tahniah YDP.. Al Fadhil Ustaz Elias Zakaria..

Ni gambar anak.. my son.. dulu aku macam ni kot no..

Salam... Du`at sekelian...

Alhamdulillah.. kelmarin dah selesai sesi taklimat atau penerangan agensi-agensi pelaksana di bawah MAIPP kepada ahli-ahli MAIPP yang baru dilantik.. PUZ.. JAIPP.. KITAB.. dan banyak lagi agensi lain..

Bagi saya.. penglibatan melalui wadah baru ini.. mungkin sebagai titik permulaan untuk saya menimba pengalaman sebanyak mungkin pentadbiran dan pengurusan kerajaan negeri.. Saya dan PAS Pulau Pinang perlulah bijak menggunakan peluang keemasan ini untuk mengenengahkan idea-idea fikrah dan harapan umat Islam Pulau Pinang dalam mengembalikan kegemilangan dan maruah Islam di tengah-tengah kehidupan majoriti masyarakat Pulau Pinang yang bukan Islam..

Pengalaman pertama kelmarin.. saya gunakan peluang yang ada.. saya bertanya .. saya beri pandangan .. saya cuit hati ahli MAIPP supaya lebih mesra dan berhati-hati tindakan selepas ini.. Saya baca dokumen.. saya belek-belek enakmen kaedah peraturan MAIPP yang merupakan foundation satu-satu gerak kerja dan hala tuju agensi2 MAIPP.. Punyalah banyak..

Saya hadir lebih awal kelmarin .. minta2 lah selepas ni sentiasa konsisten dalam menepati masa mesyuarat.. Yang ni pun penting juga.. kerana saya bawa imej PAS.. Aku heghet Jamaah aku sekali .. mana boleh aku kelupog sorang2 dalam MAIPP.. oleh itu.. jomlah kita berganding bahu bersama2 wahai pendokong2 perjuangan Islam.. La ni zaman .. mengotakan perkataan yang kita laung2kan sebelum ini.. bukannya bercakap kosong sahaja.. pada masa yang sama aku juga kena sentiasa berhati2 apa yang aku buat..

Dimulakan dengan ucapan YDP .. yang bagi saya.. hebat.. professional pendekatannya.. ada hala tuju.. berwawasan.. isi ucapannya terserlah .. inginkan perubahan .. jawatan adalah amanah daripada Allah `Azzawajalla.. halatuju yang jelas.. daripada perkataan .. Haiyya `alas Solah.. Haiyya `alal Falah.. 3 prinsip yang dicadangkan daripada intisari surah Al baqarah..

1. yang sentiasa beriman kepada Al ghaib..
2. sentiasa mendirikan solat..
3. yang sentiasa menginfakkan rezekinya pada jalan Allah..

Sekalung tahniah kepada Al Fadhil Ustaz Elias Zakaria.. YDP MAIPP sesi ini .. takbir...

wassalam..