PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Saturday, January 30, 2010

KEPALA BABI PERBUATAN MELAYU?



Satu demi satu provokasi dibuat bagi mengeruhkan suasana hubungan kaum dan agama. Setelah beberapa gereja dibakar, Surau turut di bakar, kini kepala babi pula di jadikan senjata.

Mungkin masih menjadi persoalan siapakah yang melakukannya. Perbalahan yang berlaku ialah antara kristian dan Islam lantaran isu penggunaan nama Allah. Umum mengetahui bahawa kristian penganut kristian juga bukanlah peminat babi. imej babi tidak mesra kristian malah ada mazhab kristian mengharamkan babi walaupun mereka tidak menganggapnya sebagai najis.

Ada teori menyatakan bahawa kepala babi itu angkara melayu.... apa dalilnya??? mudah.... kepala babi itu dibungkus dengan plastik ... tentunya kerana takut najis mughallazah...... entahlah satu teori yang boleh dikongsi untuk difikirkan...

1 comment:

Qorie Afifi said...

Kira-kira Melayu ni habuh duit byk juga la pasai kepala bukan murah ho...kita tengok kepala ikan pun mahai dah tambah la yg ni kepala pesyen boleh buat sup mesti mahai punyalah hehehe.

Kedua : kena tengok sat surat habaq jenih mana yang depa guna untuk balut. Kalau ada depa balut dgn surat habaq la...

Ketiga : mesti depa ni tak beli pada hari Isnin pasai hari isnin hari bebas beg plastik kekeke...hari alam sekitaq...

Keempat : kena buat kawad cam. Kena cari org yang dada dia kedepan dan hidung dia kembang di sebabkan bangga kerana telah berjaya buat porak poranda dgn perlakuan pi letak dkt2 area tangga....

Kelima : kena panggil geng CSI dari Miami mai check cap jari kat area2 beg plastik tu hehehe

Apapun kira taniah juga lah kat mereka2 yg berjaya pi letak kepala khinzir tu.....