PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Wednesday, January 06, 2010

Kenapa kita susah nak terima perubahan...???...


Salam .. Du`at sekelian...

Kenapa kita susah nak terima perubahan..

  1. Kita susah nak terima bahawa perkataan Allah pada asasnya adalah bermaksud Tuhan alam semesta termasuk tuhan bukan Islam..
  2. Kita susah nak terima pandangan yang Islam merangkumi Cina India dan bangsa lain selain daripada melayu..
  3. Kita susah nak terima cina boleh jadi ketua kerajaan dengan syarat dia Islam..
  4. Kita susah nak terima bahawa Muslim di Cina Jerman India Russia lebih ramai daripada Muslim di Malaysia Lubnan Mesir Libya Jordan..
  5. Kita susah nak terima bahawa tepuk tangan sebenarnya diharuskan kerana tiada dalil ????..
  6. Kita susah nak terima bahawa bersalam lelaki perempuan ajnabi adalah perkara khilafiah???? .. (bukannya nak suruh salam dengan perempuan)..
  7. Kita susah nak terima bahawa Islam itu adalah satu agama yang universal ..`alamiah` ..
  8. Kita susah nak terima bahawa Islam itu bukan eksklusif hak atau untuk orang Melayu sahaja..
  9. Kita susah nak terima kenyataan bahawa pemikiran kita ini telah diperbodoh dan diperkotak katik tanpa disedari, oleh gerakan halus yang teramat rapi dan disokong kuat melalui propaganda media arus perdana yang menyesatkan..
  10. Kita susah nak terima bahawa kita tinggal di Malaysia yang berbilang kaum dan agama hasil restunya pemimpin sebelum ini di atas penghijrahan beramai-ramai kaum India dan Cina ke dalam Malaysia..
  11. Kita susah nak terima bahawa sistem beraja di Malaysia ini adalah sesuatu yang unik dan perlu diberi nafas baru terutamanya dalam hal ehwal yang berkaitan dengan perkembangan Islam kerana institusi raja berkuasa penuh mengenai Islam mengikut perlembagaan Malaysia..
  12. Kita susah nak terima bahawa Pakatan Rakyat adalah satu barisan alternatif kepada Barisan Nasional....
  13. Kita susah nak terima bahawa orang melayu merempat dihina terpinggir berada dalam kategori miskin tegar di negara Malaysia ini adalah angkara pemimpin Melayu sendiri..
So kenape ye... Fikirlah bersama.. Cubalah bagi idea sikit..

Wassalam...


2 comments:

Qorie Afifi said...

Kalaulah Melayu ni berubah tak kan dinamakan melayu lagi lah sebab tu itu adalah keunikan melayu.

Uniknya melayu di Malaysia ni ialah sebab TAK NAK BERUBAH. Tak sama dengan melayu di palembang yang turut juga berubah mengikut minda zaman. Melayu di Thailand di sebelaj Patahni , naratiwat dan Yala pun dah berubah sehinggakan ekonomi mereka dah berdikari dari kaum majoriti.

Melayu di singapura pula bukan setakat BERUBAH tapi dah lama BERPINDAH.....

rosidi hussain said...

canggih you punya idea.. boleh guna dalam saya punya ceramah..