PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Thursday, January 28, 2010

Aku masuk gereja lagi malam ni...


Salam ... Du`at sekelian....

Aku masuk gereja lagi malam ni bukannya aku bermaksud aku tak masuk masjid... Masjid .. kita kena pi selalu.. Jangan tak pi pulak.. Subuh berjemaah adalah rutin kehidupan kita.. Masjid sentiasa ada dalam sanubari hati kita.. Kita tak boleh tinggal masjid ni.. Kalau boleh kita nak mati ketika mengerjakan solat dalam masjid.. Inilah kita.. pejuang2 Islam.. yang cuba untuk membawa Islam dalam kehidupan harian kita...

Aku masuk masjid adalah kerana Allah .. kerana nak mencari perhatian Allah .. bukan kerana apa-apa tapi hanya senya ikhlas mencari keredhaan Allah... Tidak ada dalam diari kamus hidupku .. nak berlagak.. nak pancing undi.. bertujuan untuk menunjuk-nunjuk ..tidak...tidak sama sekali...

Saidina Omar masuk gereja bertujuan untuk menyampaikan dakwah.. Begitu juga aku masuk masjid atau gereja melalui wadah aku .. PAS ... adalah kerana untuk berdakwah.. apatah lagi PAS adalah organisasi dakwah.. Jadi tidak timbul orang PAS atau orang Islam cuba nak bakar gereja ..Ini bukan perangai orang Islam atau orang PAS.. Ini semua gara-gara mereka2 yang yang amat terdesak mencari sokongan orang Islam...

Malam ni .. saya bersama pimpinan PAS Pulau Pinang yang diketuai oleh TPJ Al Fadhil YB Us Mujahid Yusuf Rawa akan berada di sebuah gereja di kawasan Chai Ferry, Butterworth untuk berdialog dengan penganut kristian.. Perjumpaan yang mungkin secara tertutup... NO MEDIA COVERAGE... NO PHOTOGRAPHERS...

Aku harap bila aku masuk gereja malam ni... iman aku bertambah mantap kepada Allah... Aku bertambah yakin dengan perjuangan Islam ini.. Umat Islam akan berubah daripada satu tahap yang rendah mengenai perjuangan Islam ini kepada begitu prihatin dan `concern` mengenai perjuangan ini... Islam For All.. PAS for ALL.. Masjid for All.. Al Quran For All... Islam hak semua orang .. Islam bukan hanya hak eksklusif umat melayu sahaja... Takbir...

Wassalam....