PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Thursday, December 31, 2009

Sori... dah lima hari tak update blog ni.. Nak buat macam mana .. programme fulllllllllllll..

Salam .. Du`at sekelian...

Huuu ... penuh .. tak dan langsung .. nak belek belek .. tulisan dalam blog pun tak dan.. apatah lagi nak tulis .. lagi la tak dan.. nak pikiag ..lepas tu.. buat research sikit.. baru tulis ... badan pun kekadang tu letih ya amat.. tak dak mood nak tulis.. Jadi kepada kekawan semua .. sori loh...

30 hb Dis 2009.. hari Rabu.. Sepagi aku buat kerja luag.. pi SP.. hantar barang kat HPA... bayar duit kereta wa punya bini (sapa tak sayang bini oooiii).. lepas tu bawa anak pi makan kat Radix Oriental Cuisine (lama dah tak makan luag).. solat asar kat Masjid TBI.. lepas tu pi gunting rambut.. rambut panjang sikit..tak leh.. pening kepala.. pukul 6.45 ptg .. pedeghas pi Padang Bandaraan MPSP di Butterworth.. ada perarakan chingay .. anjuran kerajaan Pulau Pinang.. pi sembahyang maghrib atas padang... YB Us Saleh Man jadi imam.. sebelum mula belarak.. Ni pun penting jugak .. Syiar tu.. UMNo mana boleh buat macam ni... Balik sampai rumah pukul 10.30 malam.. Ni kira .. paling awai .. biasanya pukul 2-3 pagi...

Hari Jumaat minggu lepas 25 hb Dis 2009.. pukul 11 pagi .. angkut beras dan beg sekolah .. ke dewan Penaga.. siap2 untuk program sebelah petang.. 140 kampit beras dan 140 beg sekolah.. penat jugak tu.. Lepas solat Jumaat.. pukul 3 ptg .. program `langkah pertama di awal tahun`.. aku puas hati sungguh dengan program ni.. boleh dikatan 95% penerima bantuan beras dan beg sekolah hadir .. dan daripada riak muka depa .. depa puas hati dengan sokongan PAS kepada mereka.. Aku bagi ucapan supaya .. sama2 ambik berak pasal kebajikan sesama kita umat Islam..

Lepas tu aku solat Maghrib di Kg Lembah Raja.. aku ada kuliah bulanan di sini.. Yaang syoknya.. malam tu .. kuliah Tafsir fi Zilal aku bermula.. aku harap semua jemaah puas hati dengan penerangan aku dalam kuliah tu... Lepas isya`.. ada klinik Darussyifa` di surau Taman Bertam Indah plak.. berubat oranng .. malam tu ramai pulak pesakit..

Lepas tu lebih kurang pukul 11.00 malam.. aku menghadiri program I`tikaf dan Qiyamullail anjuran urusan Ulamak kawasan aku.. yang mana aku cakap sikit kemudian di sambung oleh Us Zawawi dan YB Us Firdaus Jaafar.. Pukul 12.30 .. pi layan us Firdaus makan di kedai tom yam ..kesian kat dia.. di mai jauh2 untuk program kita.. Pukul 1.30 pagi ..pi sambung i`tikaf di Masjid TBI..

Keesokannya 26 hb Dis ...hari Sabtu.. bangun awal .. dah tidog kat masjid.. qiyamullail bersama Us Fahmi Abu Bakar.. kuliah subuh... lepas tu ada makan sikit.. pukul 10 pagi menghadiri program bantuan beg sekolah kepada 50 orang di kawasan Kg Permatang Tiga ..anjuran JKKKN Pajak Song .. berucap sikit dalam program tu.. Lepas Zohor lebih kurang pukul 3 ptg .. bergerak ke Lata Daun , Sg Tengas.. menghadiri program Mukhaiyyam anjuran Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang.. Daripada pukul 4.30 ptg samapai lepas Maghrib .. aku berprogram sekali dengan pemuda.. Alhamdulillah aku diminta bercakap sedikit lepas maghrib ..pasal BPPNPP.. aku bagi sikit motivasi kat pemuda.. Aku puas hati... Balik malam tu .. singgah plak dengan SU LTP aku us Taufik di restoran dalam kampung di Kg Pelet.. pekena plak kambing salai.. sampai rumah pukul 1 pagi.. aku puas hati...

Pada 27 hb Dis .. Ahad.. Mesyuarat BPPNPP.. pukul 9 pagi tepat bermulalah usrah BPPNPP yang pertama setelah didesak sejak sekian lama.. berjaya diadakan.. Alhamdulillah.. Naqib, Us Syuib Mad Amin sebagai naqib.. seramai 29 orang hadir... Pukul 10 pagi barulah bermula mesyuarat negeri.. tamat waktu zohor..panjang sungguh mesyuarat kali ni... sebab mungkin banyak agenda yang dibincangkan sebab.. la ni kan dah perintah negeri.. (betul ke).. Sebelah malamnya ..aku sampaikan ceramah Ma`al Hijrah di Kg Baru Alma...

Hari Isnin .. 28hb Dis.. Sebelah siang .. macam biasa kerjalah bang oooiiii... pukul 6 ptg ... jumpa wartawan Sinar harian yang baru bertugas di SPU ni.. namanya.. Othman.. Lepas tu bergerak ke Kg Mtg Rawa di Bukit Mertajam.. lepas Maghrib.. memberi kuliah di situ.. Lepas Isya` lebih kurang pukul 9.45 malam berada di Kg Tok Bedu, mengadakan usrah dengan ahli2 PAS cawangan.. Alhamdulillah.. berjalan dengan baik... Selesai sahaja usrah tu.. lebih kurang pukul 12.30 tgh malam bergerak ke Kuala Lumpur dengan Su Darussyifa` dan seorang sahabat lagi untuk menghadiri program rawatan Datuk Harun Din, keesokannya..

Hari Selasa.. 29hb ... sampai di Bangi .. Darussyifaa` .. bertindak sebagai pembantu kepada Datuk Harun.. ketika Datuk Harun merawat pesakit2.. nak ambil pengalaman sebenarnya... Pukul 2 tgh barulah selesai dan terus bergerak balik ke Utara... Singgah di R & R Gurun ..solat Asar.. qasar jama` Zohor.. pukul 7 mlm ..sampai Alor Setar.. jumpa YB Us Firdaus Jaafar.. nak pi ceramah penerangan di DUN Sg Siputeh.. punyalah jauh ..dekat2 sempadan dengan Perlis dah... Aku ditugaskan dengan Us Taufik berceramah di UPU Batas Bengkok... Pukul 11 malam .. barulah selesai.. Lalu bergerak balik ke Bertam .. sampai .. pukul 1.30 pagi..

Wassalam... begitulah rutin kerjaku dalam minggu ini...



No comments: