PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Sunday, December 20, 2009

MELAYU PULAU PINANG PERLU TUNTUT HAK..



Demi ketuanan melayu umNO mesti dikekalkan. Demi melayu terus berkuasa umNO mesti dikekalkan. Jika umNO kalah, orang melayu akan ditindas dan dizalimi. Orang melayu akan menjadi hamba di tanahair sendiri. Tanah melayu akan tergadai. Bangsa asing akan menjadi pemilik tanah melayu. Hanya umNO harapan melayu… itulah antara ungkapan yang seringkali dialun umNO.

Semua ungkapan itu boleh diukur kebenarannya melalui skrip satu Malaysia dan apa yang terjadi di Pulau Pinang. Satu Malaysia adalah konsep kesaksamaan antara bangsa Malaysia. Ia satu konsep yang jelas bertentangan dengan melayu yang diperjuangkan umNO. Dr Mahathir telah membenarkan kenyataan ini apabila ia menentang agenda rombakan kurikulum BTN . DS Najib menyatakan kurikulum BTN ini perlu dirombak kerana ianya sudah tidak sesuai dengan perubahan semasa. Dr Mahathir pula menyatakan bahawa kurikulum yang bersifat kemelayuan itu mesti dikekalkan. Kenyataan Dr Mahathir disanggah oleh Nazri Aziz yang mensifatkan Otai umNO itu sebagai rasis.

Terbaru, Datuk Zahid Hamidi mencadangkan agar umNo memimpin BN Pulau Pinang . Ini kerana hanya umNO yang mampu mengekalkan kerusi DUN di PP. Baginya umNO lebih layak memimpin. Memang benar…. umNO memang sejak sekian lama telah layak memimpin BN PP. umNO mendapat kerusi lebih banyak dari Gerakan sebelum ini namun kerusi Ketua Menteri diserahkan kepada Gerakan. umNO terpaksa khianat dengan bangsa melayu yang memberikan sokongan tidak berbelah bahagi kepada umNO. Kesannya…melayu di Pulau Pinang dipinggirkan… MELAYU umNO P PINANG PERLU TUNTUT HAK.

Pilihanraya ke 12 sekali lagi menyaksikan kaum lain menolak BN. Hanya kerusi umNo mampu bernafas di Pulau Pinang dan seluruh Negara. Kompenan Bn seperti Gerakan, MCA dan MIC yang selama ini menjadi penyelamat BN langsung tidak bermaya. Mereka tersungkur yang menyebabkan BN tewas di beberapa negeri. Di Perak sendiri hanya tinggal satu kerusi bukan melayu BN. Apabila rampasan kuasa oleh KUDETA Zamry… maka calon India yang kalah diangkat menjadi speaker walaupun umNO lah yang menentang kemasukan Sivakumar yang berbangsa India sebagai speaker. Harus diingat Siva menang kerusi DUN . umNO menjalankann hasutan betapa melayu hilang kuasa apabila tokong Hindu masuk ke bilik Speaker. Tak semena mena umnO melantik seorang India beragama hindu ( dilaporkan kaki mabuk) menjadi speaker walaupun kalah. Itulah hipokritnya umNO dalam membodohkan bangsa sendiri.

Cadangan Zahid Hamidi yang mengetuai umNO Pulau Pinang wajar diberi perhatian…bukan hanya oleh pemimpin umNO tetapi seluruh penyokong dan pengundi umNO seluruh Negara. Jika umNO yang mendominasi kerusi DUN walaupun sebagai pembangkang gagal mendapatkan kerusi pengerusi BN Pulau Pinang, ternyata umNO hanya terus bermimpi kononnya sebagai pembela melayu dan membodohkan serta mengkhianati orang melayu. Tiba masanya melayu berfikir berkali kali untuk meletakkan umNo sebagai pembela bangsa.

umNO begitu bersemangat menuduh DS Nizar sebagai tunggangan cina di saat beliau menjadi Menteri besar sedangkan dalam masa yang sama umNO Pulau Pinang terus dipimpin Gerakan yang langsung tiada kerusi berbanding umNO yang agak cemerlang berbanding rakannya itu. Tidakkah umNO malu berketuakan parti yang dah lumpuh dan hampir mati. Apakah ugutan Koh Su Koon yang tak bergigi di Pulau Pinang masih digeruni oleh pemimpin umNO yang kononnya begitu bersemangat membela melayu… kononnya seperti singa yang sedang mengaum. Lebih baik diam jika berdepan dengan orang yang lumpuh pun umNO masih tak mampu mengangkat kepala.

Kita nantikan apa komen blogger umNO dan pemimpinnya. Juga komen dari pejuang bangsa melayu atas nama berbagai NGO… Tidak ketinggalan komen Sohibus samahahhahhah DS Harussani Zakariya yang berdarah melayu… yang khabarnya berhujjah..”nanti kalau malaikat tanya- apa yang kamu buat untuk membela bangsa melayu…apa saya nak jawab”.. mungkin malaikarat yang akan tanya Harusani tentang melayu tuuu agaknya…

JIKA ANDA PENYOKONG umNO , APA PULA REAKSI ANDA???


1 comment:

Qorie Afifi said...

Dulu sewaktu BN Menang di Pulau Pinang kalau tak salah ana UMNO adalah parti yang menang dengan kerusi yang tertinggi TAPI masih juga bagi kat GERAKAN untuk menerajui Pulau Pinang. Jadi klau UMno Pulau Pinang nak hujah pasai bukan Melayu yang teruji Pulau Pinang sama sajalah ........

Dato Rasid yg dulu pernah pimpin Pulau Pinang pun bukannya buat apa sangat kat org Melayu Pulau Pinang. Di sebelah Seberang Perai Selatan mana-mana geng yang sokong UMno dan Chop Din dapatlah lembu subsidi sorang2 dekat2 20 ekoq jugalah. Untuk ekonomi memang la baguihprojek mcm ni tapi sorang pakai balassi 20 ekoq jadi org lain nak bela apa pulak. Jadi untuk nak elok birokrasi ramai org2 miskin hanya bela KUCING saja sebab nak bela kucing tak payah pun daftar sama ada nak jadi ahli UMNO atau tidak.