PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Friday, December 25, 2009

MAHFUZ OMAR.. SIVAKUMAR.. MANIKUMAR.. nama dan kulit hampir sama.. di dada kamu ada bulan...

Salam... Du`at sekelian...

Alhamdulillah ceramah anjuran pemuda PAS Kawasan Kepala Batas malam ini di Penaga begitu berharga sekali untuk saya.. bukannya apa.. pertamanya.. senarai penceramahnya ialah Mahfuz Omar dan Sivakumar, speaker Perak yang sah.. cuma Manikumar dari PKR Kedah yang tiada.. tapi.. berceramah di sebelah Kota Kuala Muda, Kedah bersebelahan dengan Penaga di sebelah Kepala Batas... tempat ceramah yang diadakan...

Bukannya apa ..dalam intro.. uacapan aluan saya ..saya sebut begitu.. semua nama penceramah ... ada `mar` mar` di belakang.. Mahfuz Omar .. Sivakumar.. Cuma saya yang tiada `mar` di belakang nama saya.. Tapi yang syoknya...kulit kami semua yang berceramah pada malam ni lebih kurang sama saja .. kelabu2 asap.. he .. he .. he.. nak tergelak jugak..

Yang keduanya .. isu-isu yang disebut oleh saya secara bersahaja disambut dan di peghendang dengan begitu baik sekali oleh Mahfuz Omar dan Sivakumar...

Saya sebut pasal enjit jet F5E hilang .. mula2 satu ..kemudian jadi 2 enjin.. bukan setakat tu ..kedengaran pulak parts lain pun hilang.. bukan hilang baru2 ni... nu .. 2 tahun yang lalu... tahun 2007 nu.. la ni baru dihebahkan.. pasai apa.. Enjin yang bernilai RM50 juta satu boleh hilang... dua .. jadi RM 100 juta duit rakyat melayang .. Yang peliknya hilang dalam pelukan dakapan penjaga dia.. hilang dari gudang ATM.. bukannya hilang dalan perjalanan ka.. dalam latihan ka... dalam laut ka.. Lepas tu Mahfuz Omar dan Sivakumar.. sambut...sambut.. dan ulas dengan terperinci lagi...

Saya sebut pasal perangai UMNO dan Bee End yang bersikap sejak dahulu lagi .. `divide and rule`.. lepas tu Alhamdulillah Sivakumar cerita pasala betapa teruknya UMNO dan BN mengamalkan sikap pecah-pecah dan perintah-perintah ini.. seperti yang berlaku di Perak... mula2 3 katak hilang... akhirnya terbentuk negeri Perak yang ditadbir oleh MB Haram dan Speaker haram ...

Saya juga sebut pasal peranan JKKKN yang menjadi nadi mata telinga kaki tangan UMNO dan BN sebelum ini terkubur sama sekali sehingga menyebabkan UMNO tidak berupaya untuk bergerak di peringkat akar umbi dan UMNO kelihatan begitu lemah teramat amat lemah sekali.. Sebab itulah UMNo terpaksa menggunakan SB dan majlis keselamatan negara untuk membantu UMNO yang begitu lemah dengan cara meng`highlight`kan berita2 remeh temeh dan kecil sahaja di dada akhbar arus perdana negara supaya UMNO kelihatan kuat dan PR kelihatan porak poranda.. Perkara ini juga diulas dengan begitu baik sekali oleh penceramah lain...

Mereka cuba untuk memecahkan perpaduan dan kesatuan parti komponen PR sehingga sampaai ke kemuncaknya yang menjadi target mereka ...ialah.. PAS keluar daripada Pakatan Rakyat.... Inilah perangai penjajah ..pecah dan perintah.. divide and rule..

Yang ketiganya ialah... Saya mengumumkan dan mengisytihar dalam ceramah ini .. JKKKN Pinang Tunggal yang diketuai oleh saudara Md Akhir, NYDP saya.. telah memenangi tempat pertama .. nombor wahid.. JKKKN terbaik seluruh negeri Pulau Pinang... anjuran kerajaan negeri.. Takbir.. Saya pun tumpang seronok ... JKKKN pas boleh bekerja dan berkhidmat kepada rakyat.... Saya tumpang sekakilah Md Akhir oooiii....

Yang keempatnya saya juga cerita pasal teruknya parti komponen BN ini.. masing2 ada masalahnya sendiri... UMNO cara UMNO .. MIC cara MIC... MCA ..pakat letak jawatan habih... Gerakan bergaduh dengan UMNO di Penang.. Teruk puak2 ni.. sedangkan parti2 dalam PR sedang bergerak untuk mengukuhkan kesatuan dan perpaduan yang jitu.. di antara satu sama lain.. perkara ini jugak di sambut dan di ulas dengan lebih mendalam lagi oleh kedua2 penceramah yang hadir itu...

Alhamdulillah... Terima kasih kepada semua ... Mahfuz Omar ... Sivakumar... Manikumar... di dada kamu ada bulan...

Wassalam.....


1 comment:

Qorie Afifi said...

Be End = akan berakhir.

Kita duk ingat ka minyak sawit saja yang Malaysia eksport pi luaq negeri rupanya lani malaysia dah pun EKSPORT ENJIN KAPAL TERBANG pi luaq negeri. Ish......maju sungguh UMNO ni nho....

Utk nak mempercepatkan ekonomi Malaysia rasa2 nya baiklah kita jadi pengeksport enjin kapal terbang sebab pulangan dan keuntungan dia pun tinggi. 2 biji enjin dah dekat2 100 juta WOW !

Ini macam baik eksport enjin kapal terbang lagi baik daa .......