PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Wednesday, December 23, 2009

BUKAN SETAKAT PERAK.. MALAYSIA PUN DARUL KARTUN..

Salam .. Du`at sekelian..

Umno masih membangkitkan isu perkauman dalam usaha menarik sokongan rakyat walaupun membawa slogan baru 1 Malaysia.. Umno dan BN masih mencari pengaruh dan sokongan daripada Cina dan India dengan slogan tersebut walaupun ia bercanggah dengan semangat perjuangan UMNO sejak ditubuhkan lagi dengan slogan hidup melayu nya.. penin..penin.. puak -puak ni..

Umno masih beramal dengan prinsip `devide and rule` yang merupakan amalan penjajah yang diwarisi oleh pemimpin mereka.. Najib menyedari bahawa UMNo tidak kuat pada ketika ini.. maka dikerahkan pasukan SB dan juga majlis keselamatan Negara untuk berperanan dengan lebih aktif lagi supaya dapat memecah belahkan Pakatan Rakyat.. Mereka diarahkan supaya cuba sedaya upaya untuk mnegeluarkan PAS daripada Pakatan Rakyat.. Mereka merasakan apabila PAS tiada dalam Pakatan rakyat maka PR tidak kuat di kala PKR berhadapan dengan kekurangan `grassroot` atau ketiadaan pekerja parti yang ramai.. dan kes2 di mahkamah melibatkan DSAI yang masih belum selesai.. manakala DAP pulak adalah parti Cina pada pandangan mereka.. tidak boleh menjadi pemimpin negara no 1.. Mereka tersangat irihati kesatuan yang wujud dalam Pakatan Rakyat ini..

Umno terus juga diasak dengan isu-isu dan masalah dalaman mereka serta termasuk parti2 dalam BN. MCA dengan maslahnya yang tersendiri.. tak selesai selesai lagi .. dah berpuluh-puluh anggota CC nya telah meletakkan jawatan dengan harapan akan adanya EGM semula.. Ada juga anggota CC nya yang enggan letak jawatan.. Ini semua boleh menjahanamkan MCA dan sokongan rakyat kepada MCA terutamanya kaum Cina .. apatah lagi rekod MCA dalam PRU 12 yang lalu ..teramat buruk.....

PPP begitu jugak.. Murugiah dan Kayveas bercakaran.. MIC tenggelam diam tanpa sebarang kata.. Dey.. Samy .. you ada mana ha.. tikijut lagi ka.. kalah di Sungai Siput.. Gerakan bercakaran dengan UMNO Pulau Pinang... bukan nak berlagak tapi nak tergelak..kah..kah..kah.. UMNO Penang nak jawatan pengerusi BN Negeri.. lawaknya... Apa pasai nak jawatan tu.. sebab apa tak nak ambik jawatan Ketua Menteri sejak dulu lagi .. wahai UMNO Penang..

Hampa pun sama .. YDP MAIPP pun hampa nak.. dok jaja merata kata hampa dapat sokongan orang Melayu Penang.. jadi MAIPP elok kena bagi kat hampa.. piiiiraaaahhhhh.. Pemikiran sempit...pemikiran mundur.. pemikiran hampa yang dah ketinggalan zaman.. masih tak berpijak di bumi yang nyata... Ni cek nak bagi tau.. Islam bukannya hak eksklusif orang melayu tau.. Islam dan MAIPP hak semua bangsa samada yang beragama Islam . Jadi untuk menjaga amanah ini .. hubungan MAIPP dan kerajaan negeri mesti baik.. Hampa perlu sedar hampa tu pembangkang di Pulau Pinang.. Hampa masih dilanda sindrom pemerintah .. Ni bahananya terlalu lama memerintah .. Pembangkang berperangai macam pemerintah .. jenis tak tau malu kat Allah... Jenis gila jawatan termasuklah yang ustaz2 dalam UMNO pun sama...

Selain daripada tu.. la ni dok heboh pulak pasai enjin F5E hilang.. mula2 satu ..lepas tu dengar kata dua enjin hilang.. lepas tu dengar kata ada lagi kelengkapan dan barang2 tentera hilamg.. lawak-lawak sungguh.. Kalaulah enjin jet tentera yang tak bernyawa pun boleh hilang .. apatah lagi bini orang made in Monggolia yang bernyawa yang boleh lembek tengkok dengan pujuk rayu Mr playboy 1Malaysia .. lagi2 la boleh hilang... he ..he ..he .... lawak.. lawak.. lawak.. betullah bukan setakat Perak.. Malaysia pun sama... Malaysia Darul Kartun...

Alternatifnya adalah Pakatan Rakyat yang lebih menjurus kepada pembentukan sebuah negara Malaysia Baru yang mempunyai kesatuan Ummah yang lebih mantap dan telus..

Wasssalam...

No comments: