PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Monday, October 05, 2009

TAK KU SANGKA NANGKA JADI CEMPEDAK... SIRI KE 5



Salam .. Du`at sekelian... MANSUHKAN ISA... MANSUHKAN ...ISA... HARAM ...


Baru-baru ni aku berkesempatan berada 2 hari Bagan Pinang... Jumaat dan Sabtu.. program full.. Di sebelah pagi , aku singgah di KL dulu.. jumpa orang kuat PAS KL... sembang dengan dia 5-6 jam .. sehingga bersambung selepas Jumaat di masjid Al Ghufran.. Pinggiran TTDI.. dekat rumah Datuk Hassan Ali...


Sebelah petang berada di Bagan Pinang..N 9.. mengahadiri press Conference.. masuk kampung di Bagan Pinang .. jumpa dengan pengundi awam .. melawat UPU Teluk Kemang di mana PAS PP bertugas bersama dengan Terengganu... pada tgh malam penamaan calon.. aku ditugaskan meneliti borang penamaan calon kita .. Tn Hj Zul, PJ N 9.. Aku teliti sungguh-sungguh .. takut silap nanti .. naya aku nanti .. orang akan salahkan aku plak... nama PP buruk plak nanti.. lepas aku check .. aku check lago ...lagi dan lagi ... lagi dan lagi... berbelas2 kali.. sampai aku puas hati... melihat suasana pantai Pd... lama dah aku tak sampai di pantai PD ni... last sekali .. tahun 2004.. masa tu aku buat family day di sini...


Apa yang aku nak cite pada korang ... serangan saraf jentera pilihanraya kita kali ini berjaya memerangkap UMNO dan UBN sehingga mereka terpaksa melantik calon recycle .. calon order lama yang tidak disukai oleh Tun det.. ISA Samad.. he..he..he.. Aku melihat suasana persiapan untuk menyerang BN kali ini begitu rapi.. dengan motto .. bersama kehendak rakyat.. aku yakin rakyat Bagan Pinang akan mengajar calon rasuah BN dan UMNO ini pada 11hb Okt ini...


Persiapan media kita walaupun zahirnya nampak biasa sahaja.. tapi melalui penangan Ketua Media kita yang namanya aku kena rahsiakan .. aku melihat sendiri bagaimana beliau dengan begitu komited dan konsisten dengan idea yang sofistikated dan kehadapan menjadikan pasukan media alternatif dan mainstrem mengikut telunjuknya... hebat... hebat... hebat..... Aku pun tak boleh buat macam dia... Dia boleh pastikan setiap jentera media bermesyuarat pada pukul 4 pagi... Anda semua boleh buat ka macam dia buat... Hampa tidog aje.. mengeghoh kuat plak tu....Depa buat kerja bukan main.. kalah kita... kita cakap aje pandai .. kadang2 tu merajuk plak tu... alahai ... buat malu kompeni aje...


Jadi .. TAK KU SANGKA BUAH NANGKA JADI BUAH CEMPEDAK.. walaupun 2 hari di sana.. tapi aku dapat permata yang amat berharga... sepanjang menolong persiapan kertas calon Bagan Pinang .. aku mendapat pengalaman yang teramat berguna daripada pasukan media PAS ini yang aku boleh gunakan di tempat aku... bersambung .. malam esok aku pi ke bagan Pinang dengan delegasi Kepala tas plak .. tolong doa ye.. bagi PAS menang... ISLAM dapat dimartabatkan...

No comments: