PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Wednesday, October 21, 2009

PEKENA `KOPI KERIS BERSILANG`.. KOPI BUATAN UMNO??? PATUT TAK SEDAP..

Salam semua... Du`at yang dihormati...

Alhamdulillah ... selepas sahaja program usrah cawangan dan masjid aku berjaya `relaunched` atau dilancarkan semula selepas bercuti hampir dua bulan, aku berasa lega sungguh. Apa yang aku khuatir dan bimbang.. takut2.. 5 usrah yang berjaya ditubuhkan sebelum ini...dah tak dapat digerakkan semula... maklumlah ..kadang2 kita ni..hangat2 taik ayam..

Walaupun pelancaran semula usrah malam ini yang disusun oleh sdr Marzuqi..orang kuat TBI yang juga blogger PASTBI pada mulanya melalui tayangan slide presentation program KUMBI yang telah berjaya diadakan sebelum Ramadhan lalu..tetapi oleh kerana LCD masjid hilang.. maka pelancaran hanya melalui pengisian oleh Naqib utama , Al Fadhil Ustaz Zawawi dalam satu majlis usrah gabungan pada malam tadi... Tu pun..hebat..pengisian yang menarik.. Insya Allah semua ahli usrah termotivate dengan sendirinya untuk menjadi penggerak kepada program cawangan dan Qaryah masjid..

Apa yang nak diceritakan pada korang... selepas sahaja selesai program tu semalam... lebih kurang 15 ahli usrah kami.. keluar..minum...minum.. di luar.. di Kiosk Bertam... Ada yang makan Chicken Chop.. ada juga yang order makan ubi kayu rebus... macam la tak besa makan ubi kayu...macam2 jenis minuman yang di order.. Cuma aku sorang saja yang order kopi.. pekena pulak kopi keris bersilang... nak kata sedap tak lah sedap sangat... biasa aje.. kopi Radix sedap lagi...

Cuma bila balik ke rumah barulah terpikiag balik... macam ada makna di sebalik nama kopi keris bersilang.. rasa rasa macam ada kaitan dengan UMNO.. sebab lambang UMNO memang keris bersilang... PATUT LA TAK SEDAP.... he...he...he.. Apa yang yang ada kaitan dengan UMNO memang tak serasi dan tak sedap...

Wassalam..

8 comments:

Anonymous said...

sungguh malang nasib orang yang hidup di dunia ini penuh dengan sakit hati. menderita di dalam lebih sakit daripada menderita di luar. bawa bertenang; kes kopi bersilang pun hang tak sedap... kalau todi cap bola pingpong macam mana? lu fikirrrrrrrrr la sendri!

Anonymous said...

hampa ni oghang pas ngan umno mcm anjin ngan kucin. asyik nak begaduh saja. takdak kerja lain ka...semua tak kena. carilah titik pertemuan.

Qorie Afifi said...

Islam diturunkan kerana mahu menyatukan AKIDAH. Didalam Islam juga AKIDAH adalah perkara pokok ataupun perkata pertama dan utama. Perbezaan antara PAS dan UMNO adalah disebabkan AKIDAH yang tidak sama antara satu sama lain. Kerana bila AKIDAH berbeza bukan setakat rasa kopi atau todi saja yang akan berbeza malah keseluruhan kehidupan akan turut berbeza. Cara kenduri pun akan berbeza ...tak percaya try pi kenduri PAS dan kemudian pi pulak kenduri Umno hehehehe kalau tak tau beza tang mana bermaksud Allah belum berikan hidayah......

suwardi said...

Pada pandangan saya pule at the moment dari segi politik tak berape sesuai kerane UMNO tak pernah serik cakap tak serupe bikin kata 1 Malaysia tapi pecah belah Perak cakap nak bersatu tapi sejarah membuktikan melayu terpinggir di mana2 pun cakap nak membina kepimpinan berintergriti tapi masih bersandiwara dengan kes2rasuah dan membela pula orang rasuah jadi umno terpaksa membawa isu bangsa melayu terpinggir umat melayu berpecah negara tergadai kepada bangsa asing demi survival politik umno sendiri pas dan umno boleh bersatu tapi umno mesti menerima islam sebagai dasar perjuangan mereka dan kena sembunnyikan kes al tantuya yang sebenar. umat melayu menjadi mundur dari segi kefahaman islam mereka disebabkan oleh umno yang memerintah selama 60 tahun ini .

suwardi said...

silap type bukan kena tapi kenapa sembunyikan kes al tantuya

juna said...

titik pertemuan Pas dan umno adalah Al Quran dan hadis yang menjadi dasar sejak zaman Rasulullah lagi..Ini kerana Umno itu adalah melayu yang dah tentu Islam dan Pas sememangnya berjuang untuk menegakkan dasar tersebut. Tetapi kita hampa kerana Umno terrus menolak/mengelak untuk menjadikan dasar perjuangan mereka berpandukan Al Quran dan hadis dan selagi itulah tiada keserasian dan titik pertemuan antara Pas Umno.Rugi besar bila Umno (baca orang Islam) yang memegang tampuk kuasa di Malaysia tapi gagal untuk memertabat dan meletakkan Islam di tempat paling atas - sekadar pendapat

Yune Bakar said...

Sakit kot orang ni

Yune Bakar said...

Sakit kot orang ni