PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Wednesday, October 28, 2009

LAAAAAAAA..... DAH TUTUP BUKU LAMA ..... KENAPA BUKA BALIK.... JANGANLAH BEGITU... WAHAI PEMIMPINKU...


Salam ..Pendakwah yang dikasihi sekelian...

Aku dah tulis dua artikel sebelum ni ... selepas apa nak sebut ni..krisis terbarukah..(ada juga yang tak nak sebut).. apa pun..krisislah tu.. apabila TGNA melenting kali yang ke berapa..ntah aku pun dah tak ingat dah... pasai ...ieeee...aku nak sebut dah rasa mengekelan dah... sebab krisis lama tu dah tutup buku dah ...kenapa timboi balik...heran aku... heran....

Dalam dua artikel tu yang `too general` ... sebenarnya aku meminta semua `amilin PAS di Pulau Pinang supaya bersabar dan bertenang ..dan jangan menjadi token nasi tambah pulak.. 1 jadi 10..50 jadi 1000.. aku tak mau macam tu... tapi aku masih ditanya soalan bertalu-talu daripada ahli2 di peringkat grass root... jadi jawapannya .. aku bagi tau depa macam ni....

1. Yang masalah dulu dulu tu (UG dsbnya..tak nak sebut) .. dah katop buku dah..tutup dah diari lama tu.. yang tu semua orang dah bermaaf-maafan dah.. semua orang, pemimpin dah setuju... diselesaikan dengan cara yang terbaik ..

2. Krisis keyakinan kepada kepimpinan memang telah wujud sejak sekian lama tapi masih berada dalam keadaan terkawal ..under control... berdasarkan kefahaman dan kekuatan ukhuwwah dan mahabbah dalam PAS..

3. Kesemuanya boleh diatasi dengan kebijaksanaan (panjang kalau nak cerita )

4. Kalau timbul lagi.. selesaikan dengan cara mushawarah..

5. Boleh angkat telefon.. telefonlah sapa2 pun yang dikatakan bermasalah... Hasan Ali kata ..kalau ana ada di London sekalipun .. kalau Tok Guru panggil balik..ana akan balik...

5.. Jangan guna media untuk menghentam parti atau pemimpin parti (dah banyak kali dah bagi tau)

6.. Pemimpin parti...jangan sombong.. PAS berada dalam keadaan sekarang ini bukannya kerana seseorang individu tapi kerja buat secara berjamaah.. jangan dok kata aku punya pengaruhlah PAS berjaya pada hari ni..tak boleh ...sombong... tu...

7.. Musuh Islam telah berjaya memperdayakan PAS ..

8.. Musuh musuh Islam memang suka melihat PAS TIDAK BERSATU.. yang ni semua kerja depa... jangan kata musuh kita hanya UMNO saja.. tapi lebih daripada tu.. mungkin yang berada di celah kangkang kita pun ada .. yang dok ada di sebelah kiri kanan kita pun ada...

9.. Akhirnya saya berpandangan .. dalam momentum sokongan rakyat sekarang ini.. saya ambil senario di Penang..PAS hanya boleh menang di Permatang Pasir sahaja.. dan akan kalah teruk di tempat-tempat lain berbanding pilihanraya 308 yang lalu... Maka wahai pemimpin di Pusat... saya merayu dengan sepuluh jari ... kasihanilah kami di bawah ini...

Wassalam....

3 comments:

juna said...

InsyaAllah...tiada apa yang buruk akan berlaku.. Sesungguhnya jamaah dalam PAS ini bukanlah sesatu yang mudah untuk dipecahbelahkan. Bukanlah seperti debu sekali angin datang terus hilang. Bersabarlah..

rosidi hussain said...

terima kasih ..anda amat memahami ..kita tak dapat lari dari berhadapan dengan mehnah perjuangan

Qorie Afifi said...

Dan berpegang teguhlah kamu kepada tali Allah nescaya kamu tidak akan berpecah-belah.