PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Tuesday, September 29, 2009

TAK KU SANGKA NANGKA JADI CEMPEDAK...


Salam ... Para Duat sekelian...

Ramadhan dah berlalu dengan seribu kenangan .. Kita perlu mengekalkan momentum Ramadhan sepanjang masa hidup di atas muka bumi ini.. Kita adalah hamba Allah bukannya hamba Ramadhan semata-mata...

Pa da 1 Syawal yang lalu.. aku diminta untuk berkhutbah di Makaz PAS Negeri menggantikan Tuan Hj Md Sabu.. Pada peringkat permulaan .. aku macam nak tolak .. sebab dah menjadi kebiasaan .. aku bersolat sunat Aidil Fitri di masjidku .. Masjid At Taqwa Taman Bertam Indah Kepala Batas.. Masjid paling aktif di Pulau Pinang (masuk bakul angkat sendiri... soli ha... tak caye singgah le di masjid ni).. Aku seronok beraya dengan sesahabat di tempatku ini... Tapi apa kan daya aku kepunyaan masyarakat (soli.. ha.. sekali lg angkat bakul sendiri).. Public interest should be prevail ..

Aku menerime dengan hati yang berat.. Hari tu aku pakai baju raya satu sut dengan bersampin sekali .. Aku rasa aku yang paling smart sekali.. rupa2nya lagi ramai yang lebih smart daripadaku....

Apa yang aku nak cerite pada korang semue... apa yang aku catit .. aku tak baca langsung... aku berkhutbah ikut sedap mulut aku aje.. 6 rukun khutbah aku jaga sungguh2.. takut tak cukup.. tengok2 45 minit dah dalam 2 khutbah tu... selesai aje aku berkhutbah.. makmum mai seghebu aku , depa nak salam dengan aku.. sampai aku tak boleh buat apa2 .. ada yang bertakbir.. ada yang bergenang ayak mata... aku pun sama jugak.. hati kecik ku berkata .. memang style macam ni ka.. aku pernah berkhutbah raya di tempat lain sebelum ni ..tapi tak macam ni pun.. ada yang mai peluk .. ada yang mai cium pipi aku pun ada.. sampai mic yang melekat kat baju rayaku pun tak sempat aku cabut.. sampai nak terjerut leherku..

TAK KU SANGKA NANGKA JADI CEMPEDAK.... bersambung...

No comments: