PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Wednesday, September 30, 2009

TAK KU SANGKA NANGKA JADI CEMPEDAK... SIRI KE 2..


Salamm... Duat yang dikasihi sekelian.....

Hari ni dah 11 Syawal.. sebahagian daripada kita dah selesai puasa 6 .. Alhamdulillah.. Ada juga dalam proses.. tak selesai lagi.. aku pun sama jugak .. confirm tak selesai lagi.. baru 2 hari.. he... he... baru nak masuk 3 hari.. man.. man... bang... Insya Allah.. istiqamah ..kena bagi selesai 6 hari jugak ... macam tahun2 lepas...

Apa yang aku nak cite pada korang kali ni... sedikit kenangan dok bagi tazkirah dalam bulan Ramadhan lalu... Tahun ni kat 35 kali aku bagi tazkirah ramadhan.. pecah rekod dunia.. Ramadhan 29 hari aje.. macam mana boleh sampai 35 kali... ha.. cerite die.. termasuk ngan kuliah subuh.. termasuk jugak ngan kuliah asar.. masa Qiyamullail dan I`tikaf 10 malam terakhir.. bukan setakat di Pulau Pinang sahaja.. termasuk jugak di negeri `Kedah Sejahtera`.. sampai kughuis badan ni... Tapi ok... aku `enjoy` semua ni... moga2 aku berubah.. Islam memimpin perubahan...

Satu hari dalam bulan Ramadhan .. aku menerima call daripada Ketua PKR cabang Kepala Batas.. minta aku teman dia pi rasmi majlis penyampaian bantuan faqir miskin di sebuah masjid di kawasan Penaga... Kawasan jajahan takluk aku tu.. Jadi aku pi teman dia.. Nak cite ni.. masjid ni .. sejarah dia.. orang PAS tak boleh masuk langsung .. Gedegang punya masjid ni..

Jadi selepas aje Zaini berucap.. dia minta aku bagi tazkirah.. aku pun bercakap lah lebih kurang 10-15 minit.. Yang aku ingat .. aku tak cakap pun pasai Pas Umno Pas Umno... Aku peghingat kepada semua .. supaya jadi hamba Allah yang konsisten beramal kerana Allah .. Jangan hanya beramal kerana Ramadhan semata-mata... Lepas tu ..tup..tup.. dalam masa tak sampai 10 minit.. aku terima sms berbelas-belas daripada rakan2 PAS kawasan tu.. ada yang takbir... ada yang tulis ..tanda kemenangan.. DUN Penaga... Alhamdulillah .. ada yang minta aku jadi penyampai kuliah tetap di masjid tu... Aikkkk lain macam ni.. hatiku berkata..

Mungkin inilah yang dikatakan .. dakwah.. dan kena tepat pada sasarannya.. hari ni pulak aku terima call daripada kawan-kawan .. kata yang pengerusi masjid yang kuat UMNO gedegang tu nak join Pakatan Rakyat dah... Alhamdulillah... Dengan pertolongan Allah.. aku berdoa supaya beliau masuk PAS atau PKR kerana Allah .. ikhlas keranaNYA... bukannya kerana sebab-sebab lain...

Jadi ... TAK KU SANGKA BUAH NANGKA JADI BUAH CEMPEDAK.... Takbir.. Allah merancang segala-galanya.... bersambung...

No comments: