PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Friday, August 14, 2009

PERMATANG PASIR : SHORTLISTED BUT NOT SELECTED?... PENGALAMAN YANG BERGUNA BAGIKU..


Salam .. Du`at sekelian...

Minta maaf banyak2 lah.. rakan2 sekelian.. dah agak lama tak menulis.. dok ambik artikel orang lain aje.. dok copy paste aje.. nak buat macam mana.. tak dan .. kadang2 bila nak menulis aje.. idea tak mai.. mungkin letih kot.. mungkin terlampau banyak meeting kot.. ujian prk permatang pasir daripada Allah ~Azzawajalla...

Riuh rendah bila namaku disenarai pendek sebagai calon.. macam2 bunyi ..baik pun banyak ...yang tak baik pun banyak jugak bila tersebarai ni... tapi bagiku ..ini merupakan pengalaman terbaik untuk diriku untuk terus istiqamah mengharungi dunia politik yang kian mencabar ini..(rujuk Surah al Hujurat dan hadis nabi mengenai Istiqamah) Bagiku sebaga ahli politik .. aku kena banyak bersabar.. kena jaga akhlakku.. jangan gelojoh .. dalam apa jua tindakanku dan perkataan dan juga ucapanku juga sentiasa diperhatikan dan dinilai oleh semua orang...

Aku kena menjadi seorang ahli politik yang lain daripada yang lain..

Ahli politik Islam...
Ahli Jamaah Islam...
Ahlul masjid...
Ahlul Quran...
Penulis...
Penganalisa...
Mempunyai wawasan yang jelas...
Berbaik dengan semua orang dalam dan luar parti...
Aku mesti sentiasa bersama dengan masyarakat...
Aku mesti pandai dan bijak mengolah suasana perbincangan mesyuarat parti dengan lebih baik..
Aku mesti tegas dengan kebenaran...
Aku mesti rapat dengan mereka2 yang boleh memberi idea yang membina..
Aku tak boleh malu-malu lagi ..
Aku kena berketerampilan dalam menjulang nama PAS dalam persada politik tanah air khasnya di Pulau Pinang...
Aku tak boleh malu-malu lagi...
Akhir sekali ... aku kena bijak bersilat dalam suasana atau biah politik `gharu solehah` ini....

Aku kena bijak....bijak....bijak.... bijak..... takbir....
Wassalam...

2 comments:

dulu_PAS_la_ni_PAS said...

TAKBIR! TAKBIR! TAKBIR!

pastikan said...

Salam,
Saya lebih suka kenali saudara sebagai orang masjid & pendakwah.
Biar disenangi oleh semua orang tanpa dikenali sebagai orang politik yg selalunya cenderung ke arah satu pihak (walau saudara tidak begitu...:-))
Biar keputusan memilih parti di buat setelah mereka mempunyai ilmu hasil dakwah yang dilakukan.

Marilah kita tegakkan ISLAM!!

Wassalam.