PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Monday, July 27, 2009

SAYA SOLAT LIMA WAKTU TAPI...

Saya solat lima waktu tapi.....
  • Ingat pada Allah hanya lima waktu itu saja.. Dan pada masa lainnya saya lupa padaNyaJika Sholat saya 10 minit , maka cuma 10 minit itu saja ingatpada Nya. Mungkin dalam 10 minit itu pun saya masih ingat selain daripada Nya. Sujud, rukuk, iktidal dalam solat saya masih kosong...
  • Saya solat lima waktu tapi....
  • Saya tidak bersyukur pada Nya..Padahal dulunya saya amat susah,Allah yang memberi rezeki pada saya..Dengan rezeki itu saya dapat membeli rumah..Dengan rezeki itu saya dapat menampung keluarga..Dengan rezeki itu saya dapat membeli kendaraan dan sebagainya..Tapi.. hati saya masih belum puas.. Saya masih tamak akan harta dunia dan masih menganggap serba kekuranganSaya solat lima waktu tapi....Saya masih menggunakan perkataan yang tidak sopan kepada teman-teman.. Saya sering menyakiti hati mereka..Saya sering menghina mereka..Saya sering menghina keturunan dan bangsa mereka seolah-olah keturunan dan bangsa saya saja yang paling baik..Pada hal saya sendiri tidak tahu persis tempat saya di mahsyar nanti..
  • Saya solat lima waktu tapi....
  • Saya masih sombong dengan ilmu yang saya miliki..Saya masih sombong dengan amal perbuatan yang telah saya perbuat..Saya masih sombong dengan ibadah yang saya lakukan.. Saya masih sombong dan menganggap sayalah yang paling pandai.. Saya masih sombong dan merasa saya paling dekat dengan Allah SWT.. Dengan berbagai macam cara dan berbagai argumen saya berdebat mereka yang tidak sehaluan dengan saya. Padahal saya sendiri belum tahu,redhakah Allah SWT dengan apa yang telah saya perbuat itu?
  • Saya solat lima waktu tapi...
  • Saya masih menggunakan ilmu hitam untuk menjatuhkan musuh-musuhkuSaya menggunakan wang bahkan harta serta pangkat dan kekuasaan untuk menjatuhkan manusia yang saya tidak sukaSaya solat lima waktu tapi....Saya amat bakhil dan kikir mengeluarkan wang untuk zakat dan sedekah kepada fakir miskin atau kepada anak yatim-piatu kerana saya takut hartaku habis dan jatuh miskin..
  • Saya solat lima waktu tapi....
  • Saya masih menyimpan sifat dengki dan khianat kepada teman-teman yang sukses dinaikkan pangkatnya atau dinaikan gajinya dan atau berhasil dalam usahanya, padahal mereka berusaha dan bekerja bersungguh-sungguh,tapi saya hanya bekerja seperti hidup segan, mati tak mau!Saya solat lima waktu tapi....Saya mengabaikan anak isteri yang kelaparan dan menderita di rumah,kerana saya merasa sebagai raja di dalam rumahtangga dan boleh berbuat sesuka hati
  • Saya solat lima waktu tapi...
  • masih merungut dan mencaci maki bila saya ditimpa musibah,walaupun sebenarnya saya tahu sesuatu musibah itu datangnya dari Allah,kerana perbuatan dan sikap saya sendiriseharusnya saya sedar kepada siapakah saya mencaci maki itu?
  • Saya solat lima waktu tapi....
  • Menuntut ilmu semata-mata mempersiapkan diri untuk berdebat dengan orang lain atau untuk menduga keilmuan mereka dan sengaja mencari-cari yang tidak sehaluan dengan saya,dan memaksa mereka mengikuti jejak langkah saya,padahal seharusnya saya sedar tujuan kita menuntut ilmu adalah supaya kita dapat berbuat amal soleh dan beribadah dengan khusyuk dan tidak melakukan syirik kepada Allah (mempersekutukan Allah SWT dengan yang lainnya)

No comments: