PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Thursday, July 09, 2009

MANEK URAI KEPALA BATAS : PERJALANAN SANTAI


  • Du`at sekelian....
  • Aku berpesan kepada diriku dan semua ahli rombongan dalam sesi taklimat sebelum bertolak ke Manek Urai... supaya ikut arahan .. ketua rombongan adalah NYDP .. sedare Md Akhir.. Arahan dalam satu2 perjalanan yang jauh amat-amat penting... Aku takut jadi apa-apa.. kalau jadi apa-apa nanti.. sapa susah... sapa yang akan pening kepala ... aku jugak ... Yang lain pun mungkin pening jugak ..tapi tak sepening akau .. aku agak la...
  • Kami bertolak pukul 3.30 ptg 4 Sept hari sabtu dan kami sampai di Manek Urai.. hampa tau dak pukui berapa... pukui 11.30 malam .. lebih kurang 8 jam perjalanan kami... mampuih.. skali pikiag .. punya la lama.. macam pi KL .. patah balik .. Walau macam mana pun ..ni nak ceghita kat hampa semua .. memang planning aku .. aku tak mau rush rush sangat nak sampai di Manek Urai .. tak mau kalut kalut sangat.. bukannya apa .. sebab kami bertugas bukan hari tu.. bukan malam tu.. kami bertugas esok hari no.. 5hb hari Ahad baru mula .. sebelah pagi .. ambil alih tugas Kawasan Tanjung.. Jadi buat apa nak bawa gheta laju-laju .. nak sampai ..awai.. buat apa..
  • Jadi perjalanan kami ... santai aje... lemah lembut aje.. bawa lebih kurang 80-90 km sejam aje.. sempoi aje... kan .. tak dak rasa apa-apa pun... Kenderaan kami meluncur sederhana laju melalui kampung2... kawasan kelapa sawit... melalui pekan Padang Serai.. melalui lebuh raya baru .. Sg karangan... melihat pepohon hijau... syoknya aku.. bersembang dengan sesahabat dalam kereta... di celah-celah tu... ada kawan2 yang buat taik mata.. mengeghoh bukan main... ada yang sembang2 sorang2.. tak sedag kawan dah lena... ada yang buat lawak bodo... kita pun gelak sakan .. bukannya apa.. tak mau bagi mengantuk masa bawa kereta... kah...kah... tapi dalam hati ..hang dok buat lawak bodo.. tapi gellak pi la .. kah...kah...
  • Sebelum sampai di perhentian Sg Perah Grik.. mungkin kawasan Pengkalan Hulu.. tak semena -mena tughun hujan lebat... salah sebuah daripada kenderaan kami.. gheta dia kena hentam dari belakang..gedegum ..kuat jugak kata oghang yang dok di belakang... tapi Alhamdulillah.. gheta volvo ..tak jadi apa-apa .. terkeluag cat bumper .. tapi sikit aje...
  • 7 gheta 2 van ... 1 van bertolak lewat sebelah malam ... bergerak secara perlahan-lahan ..berhenti di Sg Perah... solat asar secara Qasar.. kami makan hamppir sejam setengah..punya la lama.... makan pulak ditanggung ..kerana ada duit makan ..hasil kutipan oleh Pas kawasan... Yang tu syok tu.... makan jangan tak makan.... lepas tu.. kami sampai di masjid Bukit Bunga .. kami solat Maghrib Isya secara jama` qasar... lepas makan malam di situ.. makan masa lebih kurang 2 jam... punya la lama.. nak buat macam mana.. order makan punya la lama...
  • Inilah yang dikatakan perjalanan santai.. yang amat menyeronokkan... di celah2 tu aku merasakan ada sesuatu yang baik yang boleh diambil pengajaran daripada perjalanan ini.. antaranya .. bertambah erat ukhuwwah di kalangan ahli rombongan ... kerana depa mai daripada cawangan2 lain.. ada yang tak kenai lagi... muslimat ada lima orang.. depa pun nampak macam happy aje... PERJALANAN SANTAI PERJALANAN UKHUWWAH...
  • Wassalam...

1 comment:

along n 9 said...

syonoknye... jom ...bolejoin ko orang ke...