PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Thursday, July 09, 2009

MANEK URAI KEPALA BATAS : GAMBAR MENARIK.. KG LEPAN JENUT DALAM KENANGAN..

Saya sebagai YDP Kepala Batas dalam satu sesi sebelah pagi pada 5 hb Julai ... di sebelah tu... YDP Tanjung.. depa dah habih tugas .. depa serah tugas pada kami .. depa balik.. kami sambung pulak sebagai wakili Penang di Manek Urai ni...tak tau nak ambik apa.. last sekali ambik frame tu sebagai simbolik penyerahan tugas secara rasmi daripada Tanjung kepada kepala Batas... wakili Penang...
5hb Sept... 9.00 pagi.. breakfast... SU TBI.. KP.. KUU.. dan Ketua Lajnah Tarbiyah TBI... gelak sakan nampak.. tak dan nak atug dah program ikut tarbiyah nampak .. makan apa tu.. Tanjung masak apa kat hampa.. roti kapit dengan telog??????? .... jadilah ... janji ada makan ... nak makan sedap2 ... jangan dok mai .... Tu pun sampai menjilat jari.. tengok KUU TBI..

Masa dok bercakap ..bagi taklimat kat semua ahli rombongan ... Mr NYDP dok catit apa yang aku cakap ... kira hebat tu.. boleh jadi secretary ni .. aku plak jenis nak catit ni .. kureng sikit... nak menulis ...ok.. nak buat working paper ke... artikel apa apa apa ke ... yang tu ok... aku pesan supaya kita jaga akhlak kita ... aku bagi tau kat depa... ni tempat orang ..ikut arahan depa cukup...

Bertentang ngan rumah penginapan kami ni ... ada padang bola.. tengok gambag ni.. Hj Sam .. bendahari TBi.. dok mengelamun .. pikiag sapa tu.. baru sari.. dah teringat orang rumah ke.. tapi yang syok tu.. dok mengelamun pun senyum lagi tu... Hj Hj ... orang kuat TBI...


Ni masa dok bersembang ngan YDP Tanjung sdr Yaakob.. dengaq dia cakap.. punya la syok.. tambah ngan gelek-gelek kepala sekali... yang tu menarik tu bila semabang ngan orang-orang Tanjung ni... pekat punya.. Penang mali punye... dia dok cerita kat kami keadaan orang di sini.. orang kampung sini ada PAS ..ada UMNO .. tapi orang UMNO tak ramai... boleh kira ngan jari...



Ni kami punya photographer... Abe Me Telekom.. PSU TBI.. Thanx a a lot lah Abe.. nok buat gano.. kalau Abe tok bawok kamera .. habihlah KB .. tak dok kenange apo-apo lo.. do Kg Lepe Jenut ni... Gambor di belake tu .. markaz kami lah tu... semua oghe kelate buat.. kami gi goye kaki je...

Ni surau .tempat kami tidog.. macam orang Tabligh da.. tapi baguih jugak .. sebab dia peghingat kat kita ... jangan tinggai solat dhuha... tahaju... hajat.. yang tu siok tu...

La .. await mata tertutup plak.. us Suhaimi... SU DUPPP.. ngantok ka.. bawa gheta laju sangat kot... Abe Me ... mantain.. gambag ni oghe lain ambik kot .. buke ambik sendiri ke... hi..hi..hi..

No comments: