PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Sunday, June 21, 2009

KENAPA AKU DIPILIH?... SEKALUNG TAKZIAH UNTUK DIRIKU?.


Salam ... Du`at yang dikasihi ...

Aku merenung jauh ... memikirkan pengurusan diriku... dan juga Jamaahku yang ku dokongi sejak aku mula mengenali dan memahami betapa pentingnya menggabungkan diri dengan Jamaah Islam dalam merealisasikan Islam dalam kehidupan ini...

Aku memikirkan diriku ini ... kemampuan diriku dalam mengurus diriku sendiri supaya aku sentiasa dekat bertaqarrub terhadap Allah setiap masa dan ketika.. Tuhan Yang Maha Perkasa...

Aku memikirkan masa yang aku luangkan bersama dengan anak-anak yang menjadi pewaris hidupku dan penerus perjuanganku selepas kematianku...

Aku sentiasa memikirkan bagaimana isteriku yang tidak banyak soal atau `songel` dengan kerenah dan `style`ku dalam mengurus rumahtangga bersamaku...

Seterusnya aku juga melayan fikiranku melayang-layang entah ke mana.. memikirkan sesuatu yang tak pasti atau memikirkan sesuatu yang aku tak perlu berfikir... secara tiba-tiba bagaikan letupan bom `jangka` dalam diriku apabila aku diberitahu bahawa aku diamanahkan sebagai Timbalan Pesuruhjaya Pas Pulau Pinang sesi 2009-2011..

Aku kelu seribu bahasa ... terdiam tak terkata apa-apa.. secara tak semena-mena... fikiranku berputar laju bagaikan roda `impain`.. Kenapa aku.. bukan orang lain... apa ada padaku sehingga aku terpilih menjawat satu jawatan yang begitu besar pada pandanganku...

Fikiranku berputar lagi... Tiada apa-apa yang berharga padaku yang boleh dimanfaatkan oleh pimpinan... Aku melayani perasaanku... Ada orang tak suka pada kerja buatku.. Ada orang bermusuh denganku.. Ada orang yang tak percaya padaku.. Ada orang meluat dengan perangaiku... ada orang tak puas hati padaku... Aku terus melayani perasaanku... Aku ramai musuh... Aku sibuk dengan tugasan harianku...

Aku terus melayani perasaanku.....
  • Sekiranya aku dipilih kerana professionku sebagai seorang peguam.. anda telah melakukan kesilapan besar..
  • Sekiranya aku dipilih kerana aku dikatakan pro Ulamak... anda juga telah melakukan satu lagi kesilapan besar..
  • Sekiranya aku dipilih kerana aku dikatakan berpihak kepada kumpulan Erdogan.. bertambah-tambahlah anda melakukan kesilapan...
  • Kalau sekiranya aku dipilih kerana aku menjadi YDP Kepala Batas yang baru... anda telah melakukan seribu kali kesilapan kerana aku masih belum `proven` lagi kerja buatku...
  • Sekiranya aku dipilih kerana aku pernah menjadi Setiausaha Ulamak Pas Negeri Pulau Pinang.. anda juga silap kerana selama hampir tiga tahun aku tidak `perform` pun.. mungkin ada sebabnya..
  • Sekiranya aku dipilih kerana aku dikatakan boleh berhujah dengan baik yang akan digunakan dalam pertemuan dalam Majlis Pakatan Rakyat.. anda melakukan sejuta kali kesilapan kerana aku masih `kanyaq` lagi dalam sepak terajang politik `ghairu solehah` ini.
  • Sekiranya aku dipilih kerana aku dikatakan tidak pro mana-mana `team` dalam PAS ini.. anda melakukan kesilapan besar kerana aku teramat benci... benci... benci... benci... benci...kepada tangan-tangan ghaib yang membawa agenda UMNO dalam PAS... iaitu dalam mewujudkan team-team ala UMNO dalam PAS.
  • Sekiranya aku dipilih kerana aku dikatakan boleh berkomunikasi dan berceramah dengan hemah dan hikmah di hadapan mad`uwwin yang berbeza.. anda juga melakukan kesilapan yang besar kerana aku terasa nak termuntah dengan andaian itu...
  • Kalau sekiranya aku dipilih adalah kerana aku dikatakan boleh bercakap dalam bahasa Inggeris dengan baik .. anda telah melakukan lagi satu kesilapan besar kerana aku tercungap-cungap mencari kalimah-kalimah Inggeris bila nak `speaking`..
  • Kalau sekiranya aku dipilih kerana aku dikatakan aku boleh bercakap bahasa Arab dengan baik.. aku terasa macam nak `lari malam` dan menyorok di belakang Us Soid Md Amin.. Ketua Dewan Ulamak Pas Pulau Pinang.. anda terus melakukan kesilapan demi kesilapan..
  • Sekiranya aku dipilih kerana dikatakan aku `handsome`, boleh menarik ramai pengundi muda mendekati dan mengundi PAS.. aku tertawa kuat... kah...kah...kah...kah...kah...kah... alasan tak matang macam budak-budak sekolah rendah...sedangkan depa kata `anak keling` mana mai pun tak tau kat aku ... anda terus melakukan kesilapan ...
  • Kalau sekiranya aku dipilih kerana nak mengenengahkan professional PAS semata-mata.. anda telah melakukan kesilapan besar kerana terdapat juga ahli Professional yang tidak professional seperti mana muncul dalam Muktamar di Selangor baru-baru ini malah lebih teruk daripada yang tidak professional.. lebih kurang `mangkok ayun` kot.
  • Sekiranya aku dipilih kerana nak menonjolkan imej PAS Penang lain dari yang lain.. anda silap kerana memang PAS Penang sejak dahulu lagi lain dari yang lain...
  • Sekiranya aku dipilih kerana dikatakan aku berpotensi untuk merapatkan ukhuwwah sesama pimpinan PAS Penang... anda juga silap kerana siapalah aku kalau dibandingkan dengan pimpinan lain yang lebih berkebolehan macam Us Khalid Man....
  • Sekiranya aku dipilih kerana PAS nak `satu perubahan` dalam kepimpinan baru.. anda melakukan jutaan kali silap kerana perubahan demi perubahan yang dilakukan setiap tahun terus dicemburui oleh mereka yang ber`hati busuk` yang sentiasa berkokok ..riuh rendah sekampung.. membawa `mulut` dengan finah yang bukan-bukan dan membabi buta ...
Aku terus melayani fikiranku lagi... Sebab ape ye... sebab ape ye... Sekali sekala terasa macam aku dipergunakan.. Astaghfirullah Al `Azim.. Apa aku fikir ni... Kenapa aku jadi begini.. berfikir yang bukan-bukan.. yang tak sepatutnya difikirkan lagi... Ayuh ... buat kerja .. Tunggu apa lagi.. jangan pikiag teghok-teghok sangat... Aku terus melayani perasaanku..

Lalu aku terfikir sejenak .. kenapa aku mengikut perasaanku yang bukan-bukan... memikirkan sesuatu yang tak ada kesudahannya.. lantas aku teringat kembali sedikit ilmu yang aku perolehi semasa mengikut program ESQ beberapa bulan yang lalu di Politeknik Pulau Pinang...

Sebagai pemimpin aku perlu mengikuti kehendak SUARA HATI yang berada jauh di dalam lubuk hatiku.. Suara hatiku berkata ... Perasaanku tenggelam dengan kelebihan yang ada pada suara hatiku itu... Lantas suara hatiku berkata ... Terimalah.. dan laksanakanlah amanah dan cabaran sebagai TPJ Penang ini sekadar kemampuan diriku... Takbir...

3 comments:

Anonymous said...

Saya amat setuju.. dengan pandangan sedare,,,

penjualubat said...

Tahniah atas perlantikan sebagai Timbalan PJ,semoga gandingan saudara dgn PJ dan TPJ lain yg. turut dilantik terutamanya Hj. Mohammad Sabu akan menjadi gandingan yg baik untuk PAS Penang.

rosidi hussain said...

Tqvm.. kita pakat2 buat kerja ke arah kebaikan dan ketaqwaan dan kita pakat2 tinggalkan segala kerja dosa dan permusuhan antara kita...

Rosidi Hussain