PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Tuesday, May 05, 2009

TU BARU JADI YDP.. BELUM LAGI....

Salam .... Du`at sekelian..

Alhamdulillah.. aku panjat rasa syukur setinggi-tingginya ke hadrat Allah ... mesyuarat Agung PAS Kepala Batas kali ke 31 berjalan dengan jaya dan gemilang sekali.. Tuan pengerusi tetap , Al Fadhil Ustaz Johari berjaya mengendali mesyuarat .. Sebenarnya bukan mudah juga untuk mengendalikan mesyuarat agung ni... Tak kena gaya boleh jadi macam suasana di `market ikan`.. Pung ... Pang... Pung.. Pang.. Aku kata kat hang .. Hang kata kat aku.. Aku perli hang.. Hang perli aku.. Hang jatuh ayag muka aku... aku bagi jatuh ayag muka hang..

Nak buat macam mana memang sejak dulu lagi .. kaki sembang kedai kopi ni .. memang pandai bercakap .. pandai berhujah.. Inilah kelebihan orang PAS.. pandai bercakap.. dan tak kurang jugak nak perjatuh orang pun ada... `Alakullihal... aku tabik kat hampa semua.. aku seronok bila tengok kalian semua berhujah memberi pandangan secara selamba tetapi amat bernas .. Bukan calang-calang pemimpin PAS Cawangan-cawangan di Kepala Batas ni.. Amat berfikiran terbuka dengan adab-adab etika mesyuarat sentiasa dijaga dan dipatuhi.. Aku dengag cerita ada orang kata `orang yang boleh lawan ombak` ni memang mempunyai semangat yang kuat dan mempunyai jiwa yang jitu `firm`...

Cuma semua kata-kata semangat ... ucapan yang berapi-api.. idea-idea yang bernas yang dilontarkan.. pendapat dan pandangan yang disuarakan dalam mesyuarat 2 hari lepas perlu diterjemahkan dalam bentuk tindakan.. dalam bentuk `kerja buat`.. dalam bentuk perlaksanaan.. gerak kerja.. pengukuhan ukhuwwah.. usrah mingguan atau bulanan.. sumbangan kepada fakir miskin dan anak yatim.. pengurusan yang baik dan berketerampilan.. penjagaan akaun cawangan yang baik.. kehadiran dalam mesyuarat.. berkeperibadian mulia.. bermu`amalah dengan masyarakat setempat.. sentiasa berulang alik ke surau dan ke masjid .. terlibat dalam hal-hal kebajikan masyarakat dan sebagainya..

Maknanya setiap perkataan yang muncul dan keluar daripada mulut kita perlu disusuli dengan tindakan kita... Setiap kata-kata kita mesti kotakan.. Aku khuatir dan teramat bimbang sangat-sangat ialah penyakit lama orang kita ialah `pandai bercakap sahaja` akan berulang semula dan terus menjadi `barah` sehingga boleh menyebabkan parti kita `rebah` dan tersungkur ke tanah tanpa berlawan dengan musuh lagi. Allah sebut dalam Surah Saff.. mengingatkan kita vahawa Allah SWT amat tidak suka kepada orang yang bercakap tetapi tidak buat apa yang dia cakap... cakap tak serupa bikin ni.. orang tak suka .. Bukan setakat tu saja.. Allah pun tak suka jugak.. Bila Allah tak suka kepada hambanya .. alamatnya ... Wal`iyazubillah min dzalik...

Selesai sahaja mesyuarat.. aku pun balik dengan sesahabat cawanganku.. Sempat jugak singgah ..pekena dulu mee kuah kat simpang tiga Pasiag Gebu.. sedap pulak.. punya pulun.. lapag .. sebab cakap masa ucapan penangguhan.. Sampai di rumah .. my Mrs pun bagi tau kat aku.. barang rumah dah beli ke belum.. Aku kata .. Allahu Akbar... lupa nak beli.. Lantas secara tiba-tiba anak sulungku kata .. Ayah ni memang.. sibuk memanjang.. Tu baru jadi YDP .. belum lagi.. YB.. Aku pun gelak ... Ha.. Ha.. Ha... Ha.. Lantas capai kunci kereta bergerak ke kedai koperasi,, satgi kena beletiag pulakk.... Bini pun nak kena jgak ooii..

Wassalam...

2 comments:

Anonymous said...

Gaghok2 pun nasyid dapat tmpt ke 3 juga. Tahniahhhh...

Anonymous said...

Tahniah kena berjaya melaksanakan tanggungjawab parti dgn sempurna.....dgr kata hebat jugak.Apa salahnya kalau sibuk utk parti drp berpeleseran tak tentu waktu.....rasanya dlm hati anta tu nak jadi YB kot....tak salah cuma kalau itulah matlamat di hati, kerja keras kena dimulakan....kenai2 la orang disekeliling anta....jgn asyik buat marketing je....slmt berjaya ana doakan