PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Wednesday, May 20, 2009

RUMAH YB PAS HEBAT...????

Rumah exco yang dikatakan hebat dan besag tu...????????

  • Salam... Du`at sekelian..
  • Aku mendapat berita mengenai ketidakpuasan hati segelintir ahli PAS kepada YB (yang merupakan pada pandanganku bekerja kuat untuk kebajikan rakyat) kerana dikatakan YB tu pebesag rumah pada masa yang tak sesuai sekali.. Lihat lah gambar di atas.. Rumah YB tu yang dikatakan baru sahaja diperbesarkan.. Betoi ka... Besag sangat kah.. Tak boleh pebesagkah.. Atau hampa dengki kot... Kesian sama la kat YB yang buat kerja tu... Aku baca tulisan orang yang tak puas hati pada YB tu.... Sakan jugak ... Bagiku....
  • Ini pertuduhan berat ni... Macam dah lama dah simpan dalam benak hati si penulis tu.. dah tak boleh sabag dah .. bila keluag cite tu .. habih londeh .. dogiang habih..
  • Just nak bagi beberapa pandangan dan cadangan selepas aku membaca tulisan tu...
  1. Siasat sedalam dalamnya
  2. Jangan guna media atau blog macam ni.... malu kat Allah
  3. Tuduh2 ni perangai UMNO dan UBN.
  4. Kena sabag banyak2.
  5. Memang betoi ..sekupang pun kalau duit tu duit haram atau haram jadah.. kita dok dalam PAS kena bertindak tapi kena ikut salurannya..
  6. Tak salah kalau YB nak besag rumah atau nak beli kereta besag kalau ada duit halal..
  7. Cuma aku tertarik dengan pemimpin PKS di Indonesia yang mesyaratkan pemimpinnya hanya boleh guna kereta kijang sahaja (Unser la bang ooiii) dan kalau didapati bersalah kesalahan rasuah RM 50 sahaja ..tak boleh bertanding dah selepas ni... Pemimpin ni kan khadam kepada rakyat tapi tak bermaksud tak boleh bermewah tapi dalam keadaan terkawal..
  8. Usrah wajib untuk semua wakil rakyat .. kalau tinggal usrah beberapa kali tanpa sebab munasabah .. tak akan dilantik dah sebagai calon...
  9. Aku rasa macam nak bagi cadangan macam ni dalam muktamar nanti kerana kita adalah ahli Jamaah Islam.. Kita lain dari yang lain... Barulah rakyat dan ahli PAS hormat kat kita...

Wassalam

4 comments:

mohamadsofee said...

salam, sheikh, enta kena bawak usul tu ke peringkat tertinggi agar semua pemimpin yang ada berada di bawah naungan tarbiah macam PKS.

pendedahan isu 'rasuah' (jika betul la...) baru-baru ni mungkin ekoran elemen tarbiah yang semakin menipis, mereput dan di luar kawalan.

rosidi hussain said...

Terima kasih peguamku... Ana rasa begitu jugak ..

perjalanan hidup said...

Terima kasih atas alasan yang membina ana ucapkan takziah dan tahniah atas jawatan YD Kepala Batas, semoga Allah memberi kekuatan memikul amanah.

rosidi hussain said...

Ye betul tu.. Ustaz. Ana sokong pandangan ustaz .. Kita perlu ada kekuatan dalaman, ilmu psikologi, kemahiran mendengar dengan baik, pemahaman sirah yang baik, tidak isti`jal (gelojoh), tegas, berpendirian tetap, sentiasa belajar dari pengalaman kerana amanah kepimpinan ini amatlah besar yang mempunyai kesan sehingga di hadapan mahkamah Rabbul Jalil..