PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Saturday, May 16, 2009

PENANTI : ROHAIZAT, KAWAN KARIBKU CALON UMNO?


Salam .. Du`at sekelian...

Pagi ni... lepas balik dari masjid solat subuh.. aku menerima call.. kawan lamaku.. Dia kata.. tu la Mat Dee (nama panggilan masa kat sekolah Al Mashoor dulu).. aku dah kata lama dah .. hang kena bertanding.. Jatt (Rohaizat) dah nak bertanding dah di Penanti.. Kalau hang bertanding lawan Jatt.. kami akan bawa 10 bas bekas pelajar Al Mashoor.. kempen untuk hang.. Aku hanya ketawa.. Ha...Ha.. Ha.. Betoi ka ni ... Jatt nak bertanding ni .. Rumours je kot .. Aku kata kat dia.. Kawanku kata ..Betoi ..kalau hang tak percaya ..tengok dalam Malaysiakini.. Itu macam kalu.. aku tengok la ni jugak... aku pun disconnect handphone aku..

Sebenarnya aku dah agak lama dah.. my best friend aku ni.. Mr Rohaizat Othman ni akan jadi calon Penanti.. masa dok heboh-heboh Fairus nak letak jawatan lagi.. lebih kurang beberapa bulan yang lalu masa dia baru memegang jawatan setiausaha UMNO Permatang Pauh.. Rohaizat ni memang orang kuat Datuk Jalil, Ketua bahagian UMNO Permatang Pauh.. Lepas aje dia jadi SU tu.. aku pernah sembang beberapa kali dengan dia di sebelah Pulau nu.. pasai politik UMNO ..pemilihan UMNO masa tu hebat... mungkin Rohaizat ni orang KJ kot...

Walaupun begitu ada seorang lagi calon UMNO yang disebut-sebut untuk bertanding di Penanti ni.. Loyar jugak .. Aku panggil dia Mat Di (macam nama aku jugak daaaaa) .. Nama dia Radzi.. Dia orang Kubang Semang... Dengaq kata dia ni lebih kaya daripada member aku ni... Tapi dari segi rangking jawatan dalam UMNO.. dapat kat Rohaizat daripada Radzi... Rohaizat SU manakala Radzi bertanding ketua pemuda Permatang Pauh pun kalah... Heran loyar banyak duit pun kalah... UMNO memang perangai macam tu...

`Alakullihal... Rohaizat ni memanglah kawan karibku sejak kami di tingkatan 1 sekolah Menengah lagi... Semua kawan-kawan kami tau kata aku dan Jatt ni memang kawan rapat.. Sehinggakan kami dua dinobatkan `best students` bersama dalam SPM 1988.. Aggregate sama .. pelik no... Di Universiti pun .. banyak tahun jugak aku menjadi `roomates`nya.. Jatt selalu pinjam motor aku... Keluarga dia pun aku kenai.. Dia pun kenai keluargaku.. Aku kahwin dia mai.. Dia kahwin aku pi ... Pendek kata aku dan dia kenai` luag dalam`...

Perbezaannya.. kami berdua.. hanyalah dari segi penglibatan dalam parti politik... Aku PAS ..Dia Umno `kiang`.. Aku pun tak sangka dia boleh `commit` sungguh dalam UMNO ni.. Aku ingat penglibatan dia dalam UMNO `gitu-gitu` aje.. Jatt.. Jatt.. pasai apalah hang pi terlibat dalam UMNO sampai nak jadi calon Penanti....

Tanpa disangka air mataku bergenang.. mengenangkan nasib kawan karibku ini.. orang lain dah buang `UMNO` dalam tong sampah dah.. Hang masih dok `bergelomiang` dan `kelupog` sorang-sorang dalam UMNO...

Jatt...Jatt... masuk PASlah Jatt oooooiiiiii oooooooiiiiii. .. Aku stop kat ni dulu.. Tak boleh pi dahh.. Sat lagi basah Lap top aku ni...

Wassalam...

No comments: