PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Tuesday, May 19, 2009

PENANTI : PATUT LA TAK MERIAH.. BN TAK BERTANDING..TAPI JANGAN LEKA...


Assalamu`alaikum.... Pendakwah sekelian...

Ada orang suka.. ada orang tak suka.. apabila mendengar berita BN tak bertanding di Penanti.. Aku pun .. boleh dikategorikan `terkejut biawak` juga bila dapat tau kata BN tak bertanding.. Tak pernah terlintas dalam fikiranku.. BN tak bertanding ni.. Seingat aku .. dalam sejarah pilihanraya Malaysia ni.. BN atau perikatan tak pernah tak bertanding terutamanya dalam pilihanraya kecil.. Mungkin aku silap.. mungkin ada.. Tapi dalam keadaan sekarang ini mungkin tindakan UMNO tak bertanding tu sebenarnya bagi pandangan mereka dan keluarga mereka ialah demi survival politik UBN itu sendiri...

Aku yakin itulah sebabnya kenapa UBN tak nak meletakkan calon mereka di Penanti .. Aku ingat kawan karibku tu .. Jatt nama panggilanku kepadanya.. akan bertanding.. tup...tup.. Najib buat pengumuman tak bertanding pulak... Ai.. sey... men... Jatt.. sori Jatt.. nak buat macam mana boss besag tak mau bagi hang bertanding .. Mungkin dia tak mau bagi malu hang kot...

Dari semalam sehingga hari ni aku menerima berpuluh-puluh sms... Kesemuanya .. maki hamun UMNO.. macam-macam depa kata... UMNO ginilah... UMNO gitulah... Aku tak berani nak reply sms depa tu.. sengaja aku tak mau provoke lagi.. kena jaga akhlak kita sebagai ahli Jamaah Islam... Di celah-celah tu aku menerima sms daripada wartawan minta aku komen mengenai BN tak letak calon di Penanti.. Inilah komen saya atas kapasiti peribadi atau juga sebagai YDP PAS Kepala Batas...

" UMNO dan BN tak mau terus menanggung malu yang berterusan kerana mereka sudah mendapat maklumat bahawa sokongan rakyat Penanti kepada mereka hanyalah sekitar 30% sahaja.. Kekalahan yang ke lima di Penanti dalam pilihanraya kecil selepas pilihanraya umum nanti membuktikan rakyat seluruh negara `membakul sampah`kan UMNO... Jadi UMNO terpaksa mengelak dari terus diaibkan melalui kekalahan demi kekalahan dalam `by election` demi survival politik mereka di negara ini "

Walau bagaimanapun... kita jangan leka dan berasa begitu selesa dengan ketiadaan UBN dalam pilihanraya kecil Penanti ni... Hasil tinjauan saya sebelum ini.. yang saya tulis dalam tulisan sebelum ini.. dah ada di kalangan penyokong PR yang dah rasa `kurang senang` dengan PR.. Tambahan pulak Kak Min dan seorang lagi .. Saudara Saberi Osman...orang Kubang Semang dah nak stand as `independant candidates pulak` ... ada juga di kalangan kawan2ku yang ku kenal berdiri di belakang Saberi ni semasa beliau membuat pengumuman bertanding sebagai calon bebas..

Jadi sebagai penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat perlu bergerak sekarang ini setakat kemampuan kita.... PKR belum menang lagi ... Dr Mansor jangan rasa seronok sangat bila UMNO tak bertanding... Meriahkanlah pilihanraya Penanti mengikut acuan Islam... Takbir...

Wassalam...

No comments: