PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Wednesday, May 27, 2009

CORETANKU DARI 3 HINGGA 27 HB MEI 2009.. SEBELUM BERANGKAT MENGERJAKAN UMRAH PADA 28 HB...

AKU NAIK EMIRATES AIRLINE.. AIR ASIA TAK SAMPAI LAGI DI JEDDAH

CORETAN DIARI YDP 3 HB MEI – 27 HB MEI 2009

Du`at sekelian…

Alhamdulillah … lebih kurang 2 minggu lebih aku diamanahkan sebagai YDP PAS Kepala Batas, banyak perkara yang telah ku belajar daripada beberapa siri lawatan dan ziarah ke cawangan menemui ketua atau setiausaha cawangan di kawasan Kepala Batas.. Aku berasa amat teruja melihat sokongan dan pandangan daripada ahli-ahli di peringkat `grass-root` ini..

Aku mendengar pandangan mereka dan mereka mendengar pandanganku.. Wallaua`lam.. mereka menerima atau pun tidak... Beberapa siri dialog telah diadakan... dengan pemuda ... dengan muslimat kawasan.. dengan beberapa cawangan.. aku boleh menilai mengikut `my observation` betapa mereka begitu ikhlas dalam menegakkan kalimah Allah di atas muka bumi ini.. Walaupun begitu.. ada beberapa perkara yang begitu asas yang perlu difahami oleh semua ahli PAS... iaitu KENAPA AKU MENJADI AHLI PAS???
Maka ikutilah coretan diari ini...

· 3 hb Mei 2009 : Aku menerima ucapan tahniah daripada ramai sesahabatku samada yang berada dalam jamaah mahu pun di luar Jamaah.. Aku bimbang.. tapi ini merupakan amanah Allah... Sebelah malamnya aku menjadi salah seorang penceramah di Pongsu Seribu atas kapasiti YDP Kawasan bersama Ketua Pemuda Pulau Pinang.. Ketua Pemuda Kelantan dan wakil rakyat Kedah.. Sdr Izzat Syauki..

· 4hb Mei 2009 : Melawat Lahar Minyak.. kunjungi YDP lama.. mayat.. sdr Jalil bekas ketua pemuda negeri.. Selepas selesai sahaja kuliah di kampungku Permatang Rawa.. aku bergegas ke Padang Menora.. diskusi pasal pilihanraya Penanti.. keputusannya perlu taat kepada pimpinan dan menerima calon PKR sebagai calon yang mewakili PKR.

· 5hb Mei 2009 : Melawat cawangan Kubang Menerong.. adakan usrah secara ad hoc.. dapat berita Taman Sri Menerong akan tubuh cawangan baru.. Insya Allah akan adakan kuliahku setiap bulan.. Mengambil borang warga emas daripada Yb Hamdan untuk diedarkan melalui JKKK kepada warga tua yang berumur 60 tahun.

· 6hb Mei 2009 : JKKK Pas Kepala Batas adakan satu majlis Ramah Mesra dengan YDP di dewan Pengkalan Bongor.. Lebih kurang 15 orang JKKK telah hadir.. Sdr Hj Hasan telah memberi penerangan mengenai tanggung jawab JKKK.. Alhamdulillah satu program yang perlu diteruskan secara berkala melalui perjumpaan usrah sesama JKKK..

· 7hb Mei 2009 : Mesyuarat Kawasan yang pertama diadakan .. kesemua Lajnah dibentuk.. ada beberapa lajnah baru diwujudkan .. Alhamdulillah..

· 8-12hb Mei 2009 : Melawat ketua cawangan dan beberapa ahli di Kuala Muda.. Konvensyen kelab penyokong Pas negeri di Sg Dua.. berjumpa dengan Hj Raof , ketua badan Bertindak mangsa Tsunami.. berjumpa Zahir.. SU JKKK Bakau Tua... Forum Daulatkan Syariah di Alor Setar bersama Ustaz Ghani Shamsudin dan Cikgu Azmi Teras... melawat Penaga... Usrah cawanganku sebelah malam.. kuliah di masjidku.. kursus Darusyifaa..

· 13 hb Mei 2009 : Kuliah di Bayan lepas selepas Isya`... Mesyuarat Negeri di Pongsu Seribu..

· 14 hb Mei 2009 : Kuliah ku di Taman Sri janggus..

· 15 hb Mei 2009 : Dialog pertamaku dengan ahli-ahli cawanganku taman Bertam Indah.. Aku seolah olah mengadakan PC .. Aku menjawab kesemua soalan-soalan yang dituju padaku.. Aku belajar dari pengalaman.. Pengalaman adalah guru kita..

· 16 hb Mei 2009 : Berceramah di masjid daerah Balik Pulau.. mengenai perlaksanaan Syariah... Aku bercerita mengenai kes terkini mengenai keputusan kebinet yang mengekalkan agama asal walau parents mereka telah memeluk Islam...

· 17 hb Mei 2009 : Dialog dengan Pemuda sebelah pagi... dan dialog dengan Muslimat sebelah malam...

· 18-19 hb Mei 2009 : Kuliah di masjid Perda dan Bertam Putra.

· 20 hb Mei 2009 : Kuliah di Taman Sri Indah.. mesyuarat JPN di Pongsu Seribu... aku dapat maklumat daripada SU JPN.. PAS Kepala Batas bertugas di UPU Mengkuang..

· 22 hb Mei 2009 : Mesyuarat pertama Dewan harian.. 8 orang hadir daripada 11 orang ahli mesyuarat.. banyak perkara yang dibincangkan...

· 23 hb Mei 2009 : penamaan calon pilihan raya kecil Penanti.. petang melawat UPU Mengkuang bersama SU kawasan sdr Mahjub Hanafi.. berjumpa dengan sdr Arman yang in charge di UPU Mengkuang..

· 24 hb Mei 2009 : pecah rekod dunia... melawat ketua dan su cawangan2 di KB.. hampir 25 cawangan berjaya dilawati... sehingga ke petang... mesyuarat JPN 4 ptg...

· 25 hb Mei 2009 : Melawat cawangan baru di Guar kepah .. bersama TYDP dan PSU 1.. 10 ORANG HADIR .. TERIMA KASIH Lan.. pengerusi JKKK...

· 26 hb Mei 2009 : Aku memberi kuliah maghrib di masjid Mengkuang Semarak menggantikan Ir Nizar.. Aku rasa inilah sedikit sumbangan yang aku boleh berikan kepada PR dalam pilihanraya Penanti... Lepas tu ..aku adakan usrah cawanganku di markaz UPU Mengkuang.. nak bagi naik semangat semua .. lepas tu kenduri durian ...sakan...

· 27 hb Mei 2009 : Aku menyerahkan borang warga emas kepada Yb Hamdan melalui su JKKK...sdr Azmi..

· 28 hb Mei 2009 : Aku bertolak ke Mekah.. doakan selamat semua kita dari azab Allah...

Aku menulis semua ini adalah untuk mengingatkan aku sendiri mengenai aktiviti aku sendiri... Aku nak aku sendiri konsisten dalam kerja buat jamaah ini.. aku tak mau aku hangat2 taik ayam sahaja... semangat peringkat awal sahaja.. aku buat ni bukannya untuk menunjuk-nunjuk kata aku ni buat kerja atau tidak... Aku nak konsisten dalam kerja berjamaah.. aku mohon kekuatan dari Allah `Azzawajalla... Surah Fussilat : ayat 30..sentiasa bermain-main dalam fikiran dan hatiku.... Jumpa pada 13hb Jun 2009 nanti Insya Allah...

Wassalam...

No comments: