PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Thursday, May 28, 2009

BETUL KE CERITE HUSAM NI ???


Du`at sekelian..

Aku baru sahaja memasuki beberapa blog yang menulis perihal apa yang berlaku di belakang tabir sebelum bermulanya rancangan HUJAH yang dikendalikan oleh Prof Agus dalam siaran TV 9 baru-baru ini.. Banyak tulisan negatif yang menzahirkan seolah-olah dia seorang yang teramat bijak berpolitik untuk mengangkat dirinya sendiri dalam arena berpolitik di Malaysia.. Aku tersenyum sorang-sorang selepas membaca tulisan-tulisan tersebut kerana aku sendiri mempunyai sedikit pengalaman berhujah dengan Datuk Husam Musa (HM).. bagiku pengalaman yang amat berharga untuk mematangkan aku bila terlibat dalam politik `gharu solihah` di Malaysia ini...

Aku hanya ingin melontar sedikit persoalan supaya para du`at sekelian memikirkan samada betul atau pun tidak apa yang berlaku di belakang tabir rancangan HUJAH tersebut...
  • Betul ke HM dah tahu mengenai keengganan Zahid untuk berdebat beberapa hari sebelum itu?
  • Betul ke HM nak menggunakan platform HUJAH tersebut untuk memasarkan dirinya untuk mendapatkan tempat dalam pertandingan Timb Presiden?
  • Betul ke HM mengatakan Ezam tidak setanding dengannya?
  • Betul ke HM berkata dia hanya setanding dengan TPM atau Zahid sahaja?
  • Betul ke HM menarik diri di peringkat awal apabila mendapat tahu Zahid menarik diri?
  • Betul ke HM terpaksa bersedia semula untuk memasuki HUJAH apabila mendapat tahu Mad Sabu bersedia berdebat dengan Ezam?
  • Betul ke HM seorang pembohong apabila menggunakan cerite keengganan Zahid berdebat dengannya sebagai penakut?
  • Betul ke HM membawa Nazree presiden Gerak untuk menggantikannya berdebat dengan Ezam?
  • Betul ke HM berdolak-dalih dengan Prof Agus mengenai debat tersebut?
  • Betul ke tingkah laku HM di belakang tabir HUJAH tersebut menyebabkan petugas2 TV 9 `muak` samapai nak `termuntah`, atau orang kata menyampah?
  • Betul ke HM menghadirkan juga pada hari rancangan tersebut nak diadakan bertujuan untuk mengelak daripada Mad Sabu mengambil tempatnya?
  • Betul ke HM tak nak berdiskusi dengan Mad Sabu dan Ezam sekali kerana dikhuatiri popularitinya tenggelam?
  • Betul ke HM memperdayakan Nazree semata-mata untuk mengelak dirinya bertembung dengan Ezam kerana baginya mungkin `no point`?
  • Betul ke TV 9 telah `blacklist` HM selepas apa yang berlaku di belakang tabir tersebut?



Aku meneliti kesemua tulisan2 bloggers tersebut... Aku tak nak berprasangka buruk kepada sesiapa pun apatah lagi kepada calon timbalan presiden... Aku amat menghormatinya sebagai seorang pemimpin yang mempunyai masa depan yang cerah di Malaysia ini... Sebahagian daripada kita beranggapan bahawa beliau adalah aset kepada negara Malaysia.. Urusannya .. samada HM ikhlas atau pun tidak dalam gerak kerja politiknya ... bukannya urusanku.. Aku tak berupaya untuk mengetahui apa yang tersemat dalam fikiran dan hatinya...

Aku buang masa yang banyak kalau aku terlalu memikirkan orang itu... orang ini... tak ikhlas atau sebaliknya.. Ikhlas adalah perkara dalam hati.. Kita hanya boleh ber`dzan` sahaja.. seseorang itu ikhlas atau tidak daripada setiap tingkah lakunya.. Tak lebih daripada itu... Aku dan tuhanku sahaja yang mengetahui aku ikhlas atau pun tidak.. HM sahaja yang mengetahui samada beliau ikhlas atau pun tidak dalam berjuang meninggikan kalimah Allah di atas bumi ini...

Wassalam..

No comments: