PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Thursday, April 23, 2009

KENAPA PAKATAN RAKYAT PERLU LETAK CALON PAS DI PENANTI...

PAS FOR ALL... DI CAIRO AIRPORT...


Salam ..Para Pendakwah Sekelian...


KENAPA PAKATAN RAKYAT PERLU LETAK CALON PAS DI PENANTI….

1. Telah mula ada tanda-tanda rakyat jemu dan muak dengan pilihanraya dan juga PKR kerana pilihanraya diadakan hanya semata-mata untuk melantik TKM 1 semata-mata dan pada masa yang sama tiada alasan kukuh kepada PR untuk menidakkan sumbangan ADUN PR yang berbangsa melayu sedia ada.

2. Sejak akhir-akhir ini PKR terlalu banyak kes yang boleh mengurangkan keyakinan rakyat kepada Pakatan Rakyat khususnya..walaupun mungkin tidak benar berita tersebut yang dipapar oleh media konvensional tetapi sedikit sebanyak ia terkesan jugak di mata hati rakyat.

3. Kes lembu dan kereta lexus di Selangor menimbulkan keraguan di kalangan rakyat betapa MB Selangor dari PKR cuba menggunakan kewangan negeri melalui GLC dengan tidak mengikut prosedur sewajarnya walaupun ia dimbil dan digunakan untuk rakyat bukan untuk kepentingan diri.

4. Apa yang berlaku di Perak sehingga menimbulkan krisis perlembagaan dan undang-undang yang begitu teruk disebabkan oleh Adun-Adun PKR.

5. Sebelum ini semasa kempen pilihanraya kecil Permatang Pauh.. berlakunya kecoh-kecoh pengakuan seorang ahli PKR yang dikatakan terlibat dalam rasuah seks. Amat memalukan.

6. Begitu juga di Kedah sehingga terpaksa diadakan pilihanraya semula di Bukit Selambau sehingga dikatakan MB Kedah terpaksa menjaga betul-betul wakil rakyat PKR termasuk daripada Kulim daripada dibeli oleh pihak musuh.

7. YB Fairus PKR Penanti pulak di Penang terkenal seluruh negeri sebagai YB yg tidak berdisiplin.

8. PKR Permatang Pauh terkenal dengan begitu banyak puak atau `klik` sehingga memeningkan kepala sesiapa sahaja yang menjadi ketua bahkan kadangkala PAS pun terkena tempiasnya.

9. Kita dalam PKR atau PR, jangan berasa sombong dan bangga diri terlampau dengan kemenangan demi kemenangan yang kita capai dalam beberapa siri pilihanraya kecil baru-baru ini. Sombonglah yang menjatuhkan UMNO dan Bee End dalam Tsunami politik tahun lepas. Jadi dengan kemasukan Tun Mahathir dalam UMNO sedikit sebanyak dapat menarik hati kaum Cina yang begitu yakin dengan Mahathir yang boleh mengatasi kemelut ekonomi negara sekarang ini berdasarkan rekod prestasi selama 22 tahun. Kaum Cina amat sensitif dengan masalah ekonomi.

10. Kabinet baru Najib walaupun mungkin ia kabinet ikan busuk tetapi perlu difahami Najib jugak mempunyai rancangan yang lain dari yang lain setelah mengambil pengajaran daripada apa yang berlaku pada zaman Pak Lah dan Mahathir.

11. Kalau sekiranya PKR meletakkan orang luar Penanti atau PP hanya semata-mata untuk menagih simpati undi mereka bagi menobatkan seorang TKM .. Rakyat Penanti akan mengamuk kerana mereka pun berasa bahawa diri mereka tidak boleh dijual beli dan dipermainkan sebegitu rupa. Rakyat pada ketika ini telah boleh berfikir secara bijak. Mereka bukannya tongkoi kayu macam dulu-dulu.

12. Kalau sekiranya PR memberi laluan kepada PAS untuk bertanding di Penanti untuk kali ini, ia boleh terus membuktikan bahawa kerjasama PR begitu mantap dan menenggelamkan kata-kata atau suara suara sumbang di belakang tabir yang mengatakan kerjasama PR begitu rapuh sedangkan PR boleh bertolak ansur dan `give and take` di antara parti parti dalam PR yang tidak wujud langsung dalam Bee End.

13. Ia juga menunjukkan bahawa satu satu kerusi DUN atau parlimen bukannya hak eksklusif parti yang bertanding atau menang dalam pilihanraya sebelum ini. Hendaklah ia bergantung kepada rekod dan prestasi Adun atau Parti di sesuatu kawasan tersebut.

14. PAS adalah satu-satu parti sejak berzaman mempunyai rekod yang terbaik berbanding dengan parti-parti lain di negara kita. Pas ikhlas berjuang sejak dahulu lagi walau[un hati kecil ahli-ahlinya remuk menahan nafas `yang tidak bersetuju` dengan sifat wala` dan taat yang begitu tinggi kepada pimpinan.

15. PKR perlu menghargai sumbangan Permatang Pasir dan Yb Hamdan yang menolong tanpa berbelah bahagi kepada pilihanraya Permatang Pauh sebelum ini.

16. PR bukannya parti perkauman .. Masyrakat Cina sekarang ini tanpa segan silu lebih menyanjung pimpinan PAS berdasarkan pengalaman berkempen di Bukit Selambau dan Bukit Gantang. Jadi tak salah kalau letak calon PAS di Penanti untuk kali ini dan tak mustahil calon melayu dari PKR atau PAS atau DAP bertanding di kawasan majoriti Cina selepas ini seperti di Bagan Jermal.. Sungai Puyu.. Tanjung dsbnya kerana dunia dah berubah.

17. Rakyat boleh `lost confidence` kepada PKR kerana dikatakan bekas UMNO. Jadi kalau sekiranya letak calon PKR dari bekas UMNO. Tak mustahil ia juga boleh menimbulkan masalah dengan melompat parti.

18. Sejarah PAS di mana-mana sekali pun menunjukkan PAS mempunyai jentera kerja yang begitu banyak di semua peringkat, berdisiplin dan boleh bersiap sedia untuk dikerah bekerja bila-bila masa sahaja seperti Unit Amal, Cawangan-cawangan yang banyak dan lain-lain lagi.

19. Dengan meletakkan calon PAS di Penanti, ia menunjukkan bahawa segala keputusan dalam PR diputuskan secara perbincangan bukan keputusan diputuskan oleh seorang individu sahaja kemudian barulah dibawa dalam perbincangan dalam PR untuk mencari faktor-faktor untuk menyetujui keputusan yang telah diputuskan oleh seorang individu.

20. PR hanya diwujudkan selepas pilihanraya umum yang lalu.. Seboleh-bolehnya kita jangan menimbulkan suasana yang tidak harmoni di kalangan parti dalam PR kerana usia kita masih muda setahun jagung sahaja. PAS jaga ahli sebaik mungkin. PKR jaga ahlinya. DAP jaga ahlinya sendiri. Masing-masing ada tugas dan peranan serta tanggungjawab kepimpinan kepada ahli masing-masing.

21. Di pihak PAS pula ia perlu meletakkan calon yang cukup-cukup berwibawa dan berkaliber bukan setakat boleh diterima di kalangan ahli PAS dan PKR atau PR tetapi yang lebih utamanya dia mestilah boleh diterima dan dikenali serta disenangi di Penanti.

22. Mengenai calon TKM 1, sepatutnya Majlis PR berbincang termasuk juga KM Mr Guan Eng kerana selepas ini TKM 1 dan KM akan berbincang dan saling berhubung di antara satu sama lain. Tak boleh kita lepas kepada PKR atau Anwar sahaja untuk buat keputusan untuk memilih calon. Lepas tu biar kepada Mr Guan Eng `kelepiag sorang-sorang` kalau jadi masalah berlaku selepas ni.


Kertas kerja ini diajukan melalui saluran yang sebenarnya tanpa bertujuan untuk publisiti murahan tertentu.. Hanya sanya kerana ikhlas untuk menegakkan keadilan dan merealisasikan amanah Allah di atas muka bumi ini.

Sekian ... Terima kasih...


No comments: