PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Wednesday, January 07, 2009

H.A.K PULAU PINANG.. MR PALESTIN ?..MRS PALESTIN?...TAHUN BARU... MA`AL HIJRAH... ISU HUDUD... BY ELECTION KUALA TERENGGANU...





Mr Ong... dua dari kiri.. orang kuat Sekretariat Hubungan Antara Kaum JPN PAS PP



Salam perjuangan.. Du`at sekelian....




Alhamdulillah... kita telah berada dalam tahun baru Hijriah dan Miladiah... agak lewat untuk saya ucapkan dan nukilkan melalui tulisan saya kepada sahabat-sahabat yang melawat blog saya ini... nak kata sibuk.. tak juga.. tapi tak sempat untuk saya menulis berkaitan dengan apa yang berlaku di sekeliling kita sekarang ini... sebab tu mungkin pelawat blog ini berasa hairan kenapa tidak ada artikel baru ditulis oleh saya sejak seminggu lalu.. Tapi sebenarnya saya tak menulis artikel baru adalah kerana saya nak dapatkan beberapa pandangan dan komen daripada pelawat2 mengenai artikel yang berkaitan dengan Pinjaman Mikro Kredit.. Alhamdulillah selain daripada komen dalam blog ini yang saya terima.. saya juga menerima banyak pandangan dan komen daripada kekawan melalui email saya.. Terima kasih kepada anda semua....






Du`at sekelian.. gambar di atas adalah pejabat SEKRETARIAT HUBUNGAN ANTARA KAUM (HAK) JABATAN PILIHANRAYA PAS NEGERI PULAU PINANG yang terletak di Taman Air Tawar Indah, Teluk Air Tawar .. Saya telah diamanahkan untuk menerajui Sekretariat ini dengan dibantu oleh Mr CJ Ong yang merupakan Timbalan saya yang juga seorang kaunselor. Anda boleh singgah di sini yang berfungsi sebagai `ONE STOP CENTRE` hal ehwal kebajikan dan permasalahan rakyat Pulau Pinang .. Mai la jangan tak mai..

Gambar di atas pulak.. semua kita telah mengetahui dan... maklum dah... di seluruh alam nyata dan alam ghaib bahawa beliau adalah penjenayah ber`lesen besag` di atas muka bumi ini... `Mangkok` dan`Mangkaq` ni lah punya angkara yang meletuskan peperangan di Palestin.. dalam bulan `haram` pulak tu... tak hormat langsung pada orang Islam ... Awal Muharram dicemari dengan peperangan... dicemari dengan pembunuhan... dicemari dengan kezaliman berterusan.. Hamas menang dalam pilihanraya `acuan mereka`... tapi tak di`appreciate` langsung oleh puak-puak `haram jadah ` ni..




Tahukah anda apakah yang dimaksudkan dengan `lesen besag`... Bila ada orang kata kat kita `Hang jangan buat apa-apa kat dia.. dia tu ada `lesen besag`... kalau hang pukoi dia ka.. katok dia ka... walaupun dia buat salah.. nanti polis akan heghet hang bukan heghet dia` Bila ada ungkapan seperti ni... semua orang telah `ma'ruf` dan `mafhum` bahawa orang yang ada lesen besag ni adalah orang gila ... Jadi orang gila kalau dia bunuh orang.. dia terlepas daripada hukuman sebab dia gila... Jadi Bush ni adalah orang gila kerana dia ada lesen besag... Dia kata apa pun semua betoi belaka... Dia buat macam mana pun kitak boleh buat apa2 sebab dia gila... Dia kata Israel betul kerana menakluki semenanjung Gaza... Hamas salah walaupun menang dalam pilihanraya... Orang2 di keliling dia kata betul... sapa bagi kat dia lesen tu... tuan-puan sendiri pun dah tahu.... Antaranya negara-negara Arab sendiri... Sedih kita tengok Negara Arab yang kaya-kaya yang `melengkaq` di sekeliling negara haram Israel tu...




Kalau Bush dikenali sebagai Mr Palestine...`Penyangak Lelaki` Palestin... sapa pulak Mrs Palestine??? `Penyangak Perempuan` Palestin... Sapa lagi kalau tak.....

Menteri Luar Negera Israel sekarang ni... Tzipi Livni disebut-sebut sebagai calon kuat pengganti Perdana Menteri Ehud Olmert. Livni disebut-sebut akan dipilih sebagai calon PM Israel dari Parti Kadima. Beliau akan beranding dalam pilihanraya parlimen Israel Knesset pada 10 hb Februari 2009. Kelak jika terpilih sebagai Perdana Menteri, maka Livni akan mengikuti jejak Golda Meir yang memimpin Israel lebih dari 3 dekad sebelum ini. Perempuan ni yang berusia 50 tahun ini berpendirian amat keras, meskipun gaya bicaranya lembut. Livni pernah menjadi tentera berpangkat Kapten dan pernah pula bekerja sebagai ahli Mossad.

Perempuan energik ini pernah pula menjadi pengacara. Livni adalah ibu kepada dua anak lelaki. Beliau mulai aktif terjun ke politik 9 tahun lalu, membantu PM Ariel Sharon. Reputasinya sebagai orang yang pragmatis sangat terkenal. Begitu lantang dan tak suka berunding di belakang tabir. Livni pernah menjadi menteri 6 kali, menduduki jawatan menteri luar negeri, kehakiman dan imigrasyen. Beliau pernah menjadi wakil perdana menteri dan banyak menangani perundingan dengan Palestin.

Dalam 100 Daftar Perempuan Berkuasa versi Forbes, Livni berada di peringkat ke-52. Salah satu lawan yang akan dihadapi Livni dalam perebutan kerusi PM Israel adalah Menhan Ehud Barak.
Jadi para pendakwah sekelian .. Antara sebab berlakunya serangan demi serangan ketika ini di Semenanjung Gaza oleh tentera Israel adalah kerana pilihanraya Israel pada bulan Februari ini. Livni tried to gain supports. Jadi tak hairanlah roket Hamas pertama yang singgah di Israel adalah di Pejabat Tzipi Livni di Kementerian Luar Negeri Israel... Perempuan jahanam..


Baru-baru ni saya diarahkan untuk menghadiri demonstrasi aman membantah kekejaman Israel di Sungai Petani.. Lebih kurang seribu para demonstrator hadir menzahirkan isi hati mereka kepada kekejaman Israel kepada rakyat Palestin...

JAHANAM... JAHANAM... ISRAEL...JAHANAM

ZALIM...ZALIM...ISRAEL... ZALIM

MAMPUS...MAMPUS... ISRAEL... MAMPUS

HIDUP...HIDUP... ISLAM ...ALLAHU AKBAR.. ALLAHU AKBAR...

عش كريما امت شهيدا... جيش محمد سوف يعود.....

BOIKOT...BOIKOT... KFC.. BOIKOT

BOIKOT...BOIKOT... TESCO... BOIKOT.. NOKIA.. ROKOK (betul ke ni.. Insya Allah mereka yang merokok akan meninggalkan amalan jijik ini)


  • Nabi SAW pernah bersabda bahawa umat Islam akan terikut ikut dengan budaya Yahudi dan Nasoro sejengkal sejengkal sehasta demi sehasta sehinggakan sehingga mereka masuk ke dalam lubang biawak sekali pun kita akan ikut mereka.... Maksudnya .. dari sebesar-besar perkara sehingga sekecil-kecil perkara kita telah mengikuti budaya Yahudi ini... Kemungkinan besar dalam tubuh kita pun ada makanan keluaran Yahudi.. Dalam poket kita pun ada barangan dan product syarikat yang sponsor Yahudi untuk menyerang Palestin.... Jadi macam mana ni... Sehinggakan kalau kita nak tinggalkan handphone NOKIA kita yang kita guna berbelas-belas tahun... terasa amat-amat-amat susah dan... kekok bila kita guna handphone jenis lain... sampai ke tahap macam tu pengaruh Yahudi membentuk tingkah laku umat Islam....

  • TEPUK DADA TANYA IMAN KITA .... ADAKAH AKU MASIH MEMILIKI PRODUCT YAHUDI DALAM TUBUH...DALAM RUMAHKU.... ADAKAH AKU SANGGUP MENYUMBANG DANA UNTUK YAHUDI MEMBUNUH RAKYAT PALESTIN..... KASIHANILAH MEREKA......


  • Du`at sekelian.... isu hudud timbul semula... Saya naik `lemas perut` bila Syariat Islam dipermainkan... Hudud timbul semula kerana `politik tak matang` yang sedang berlaku di Malaysia.. Bermula dengan cabar mencabar di antara Khairi menantu Pak Lah dengan Husam Musa dalam debat baru-baru ni di Kelantan... AMAT MEMALUKAN.. Saya amat mengharapkan kepada semua pimpinan dan ahli pendokong ISLAM supaya jangan termakan atau terpedaya dengan taktik `budak-budak kecik` yang amat memualkan seperti ini..
  • Bagi saya hudud sepatutnya bukan satu isu yang boleh dipermainkan oleh sesiapa sahaja.. hudud bukan satu isu yang boleh datang dan pergi begitu sahaja.... Bila ada pilihanraya ... ada hudud... bila tak ada pilihanraya ... tak ada hudud... Apa ni... Hampa ingat hudud... cekelat ka..gula-gula ka... sampai tahap nak tabog banyak-banyak masa pilihanraya.... Hampa ni tak takut kat ALLAH ka...
  • Hudud adalah salah satu daripada Hukum Jenayah Islam yang disebut dalam Al Quran secara qatie... Semua umat Islam mesti perjuangkan untuk melaksanakan semua jenis Syariat Islam di atas muka bumi ini termasuk UMNO dan Khairi... Beranikah Khairi kata hudud bukan hukum Islam ... Beranikah kita sebagai umat Islam mengatakan hudud tiada dalam kotak fikiran kita untuk diperjuangkan dan dilaksanakan... Apatah lagi... Beranikah kita mengatakan hudud zalim tak bertamadun outdated tak sesuai dan sebagainya....
  • Hukum Hudud adalah hak Allah.. bukan hak PAS .. bukan hak UMNO... nak cakap ikut sedap mulut saja... Sapa-sapa pun tak boleh ubah dan pinda dan main-main kerana dikhuatiri boleh menjejaskan Aqidah kita... Na`u billah min zalik.... Kita semua patut rasa bangga dengan hukum hudud yang merupakan hukum Islam ... Sepatutnya Kita kena kata ` Aku amat berbangga dengan diriku kerana aku berada dalam jemaah yang ingin memperjuangkan perlaksanaan hukum Islam termasuk hudud kepada orang Islam dalam sistem pentadbiran negara Malaysia walaupun mendapat halangan perlembagaan dan UMNO`.
  • Alhamdulillah ... sampai juga hajat di hati ini untuk menulis berkaitan dengan apa yang berlaku di sekeliling kita di awal tahun ini... sebenarnya sebagai peringatan kepada diri saya terutamanya untuk terus konsisten dengan kerja-kerja dakwah ini... memperbetulkan kesilapan lalu.. prihatin dengan product Yahudi... menambah ilmu dari masa ke semasa.. memperbaiki tingkah laku.. memperbanyak amalan soleh.... membikinkan apa yang dikata... memberi sumbangan kepada Palesti dengan apa cara sekali pun.. harta atau nyawa... Insya Allah sama-samalah kita menginsafi diri kita yang serba kekurangan ini... Apa lagi... jom pi Kuala Terengganu.. Jangan pi melancong aje...

Sekian Wassalam.....

2 comments:

gandasura said...

I also like to use "haram jadah" words and the best word that you have quote is mankaq also is suitable for the people who's denied in what's Allah said and ordered... haram jadah depa semua ni... just in writing... and be pollited if facing face to face... azillatil 'almukminin na 'aizzatil 'alal kafirin... by the way, memang haram jadah... good impressed... ok bye, good luck tn hj.

Fuad said...

salam,memang patut kita boikot produk israel&USA ni...harap dapat senaraikan produk apa yg patut kita boikot...bagitau kat semua jemaah kita pasal hal ni...jahanam yahudi!
jangan lupa t'ganu kite,pakat2 kita p sana