PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Saturday, December 13, 2008

Penjual minyak unta.... Kota Belanda yang menyeramkan ... Beringat-ingat apabila berjalan-jalan di waktu senja...

Inilah Teluk Dalam Resort

Kota Belanda... Menyeramkan...

Meriam Belanda digunakan untuk menentang serangan Siam..


Kota Belanda tumpuan pelancong


Satu meriam tak cukup untuk menentang Siam...???

  • Salam semua .... Pendakwah yang dikasihi
  • Alhamdulillah.. dah sampai ke rumah kediamanku di Taman Bertam Indah lebih kurang waktu Maghrib semalam, setelah bercuti bersama keluarga di Pulau Pangkor selama 3 hari 2 malam... Kami bercuti bersama dengan keluarga Hj Sam, bendahari Cawangan (duit banyak)...
  • Kami menginap di Teluk Dalam Resort yang terletak lebih kurang 2 kilometer daripada Teluk Nipah yang kebiasaannya menjadi tempat tumpuan pelancong dalam dan luar negara.... Aku tak pernah sampai lagi di Pulau Pangkor sebelum ini. OK ke tak Ok ke, cantik ke tak cantik ke, mahal ke tak mahal ke, aku tak kisah yang penting kami nak bercuti bersama keluarga tahun ini di Pulau Pangkor....
  • Kami sempat melawat pulau2 di sekeliling P Pangkor.... Kami naik banana boat... kami join aktiviti snorkeling.... shopping... berenang... melawat kilang ikan bilis... melawat perkampungan melayu... Kota Belanda... kami sewa kereta, pusing satu pulau. Aktiviti yang paling banyak kami lakukan adalah BEREHAT. Inilah tujuan kami ke Pulau Pangkor. Kami rehat sungguh. Jadi kami rehatlah...
  • Cuma apa yang nak dikongsi bersama ialah ketika kami sampai di kawasan Kota Belanda hampir waktu senja, yang terletak di Teluk Gedung, kami bersembang dengan seorang tua, penjual minyak unta. Kata Pak Cik tu, " Berhati-hatilah ketika ni... sekarang dah waktu dekat2 malam dah... macam2 perkara dah berlaku kawasan ni... ada orang ambik gambar tengok ada tambahan ahli lain yang tak dikenali dalam gambar tu... ada yang kena sampuk... tengok, mana ada orang kampung sini yang keluar bermain2 waktu macam ni... sebab depa dah tau dah tempat ni memang keras sikit....kalau nak beli apa-apa.. beli sekarang .. pak cik pun dah nak balik dah..."
  • Aku pun berbisik dengan Hj Sam ," kita tak boleh lama di sini ".... Lepas tu, kami pun beredar cepat-cepat dari kawasan tu....
  • Jadi, sebagai tazkirah untuk kita semua, eloklah kita beramal dengan ayat-ayat Al Quran sebagai pendinding diri dan keluarga kita setiap masa dalam apa jua keadaan sekali pun. Ketika bermusafir .. di rumah kita... di tempat bekerja... di kawasan2 sunyi yang tak pernah sampai lagi di situ... di rumah kosong yang dah lama tak didiami... di kedai makan... dan di mana2 tempat sekali pun kecuali dalam tandas sebelum masuk ok. Janganlah kita menzalimi kalam Allah ini dengan TIDAK menggunakannya dalam kehidupan kita setiap masa...
  • Maka eloklah kita beristiqamah dengan bacaan Al Fatihah... Ayatul Kursi... 3 Qul.. Inilah bacaan yang paling mudah dan yang paling ringkas, yang mungkin semua kita dapat melaksanakannya... Insya Allah...

Wassalam....


No comments: