PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Saturday, December 27, 2008

Not to read `Utusan Malaysia`... ??? Itu dulu... Sekarang saya nak baca...

  • Salam perjuangan... Pendakwah sekelian...
  • Saya rasa dah lama dah tak baca paper Utusan Malaysia... Mungkin dah bertahun-tahun.. Saya hanya melanggan paper `STAR`, Sinar Harian dan beberapa paper alternatif seperti Siasah, harakah dll .. Sebab apa saya tak suka baca paper Utusan Malaysia saya pun tak tahu... Mungkin ada sebabnya... Lemas perut... rimas... meluat...nak marah.. rasa nak meloya.. rasa nak koyak paper tu.. berita palsu... suka adu domba... perosak fikiran rakyat... suka bermain api perkauman... provokasi keterlaluan...
  • Ada orang kata di antara faktor utama, Barisan Nasional tak dapat kekalkan majoriti 2/3 di Parlimen dan kalah di lima negeri adalah disebabkan faktor media massa yang bertidak di luar batas undang-undang dan kemanusian serta keadilan dalam berpolitik... Cuma BN tak pernah serik terus menggunakan newspaper seperti ini untuk meracuni fikiran rakyat... tambah-tambah bila dekat dengan pilihanraya sepert sekarang ni... 2-3 minggu lagi by election di Kuala Terengganu...
  • Cuma saya teringat ketika menuntut di IIU Matriculatian Centre di Subang Jaya 19 tahun yang lalu, seorang lecturer History, Prof Dr Redzuan pernah memberitahu kepada kami bahawa mengikut penelitian beliau, 80% daripada berita Utusan Malaysia sebenarnya BUKAN BERITA...TIDAK BOLEH DIDEFINISIKAN SEBAGAI BERITA. Mungkin sebab inilah saya malas nak membaca Utusan Malaysia suatu ketika dulu ...
  • Tapi sekarang saya rasa saya nak baca TAPI TETAP TAK AKAN MEMBELI.... saya hanya membaca Utusan Malaysia Online sahaja.. itu pun bertujuan untuk mendapat sedikit maklumat bukan mempercayai bulat-bulat apa yang di`present`kan.. setidak tidaknya... sebagai pencetus untuk saya menulis dalam blog saya sahaja...
  • Wassalam....

No comments: