PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Saturday, November 22, 2008

KISAH KAKAK PENJUAL MAKANAN LEBANON

  • Salam mesra... pendakwah yang dihormati...
  • Kalau anda ke sebuah shopping complex terkenal, Alor Setar, anda pergi tingkat 3 kawasan food court, anda boleh menikmati makanan masakan Lebanon yang agak jarang ditemui di kawasan Utara ni. Beraneka jenis makanan dan masakan yang dijual di sini. Ada kebab ayam dan daging. Ada lazania. Nasi arab Casablanca pun ada. Nasi ayam panggang. Ada banyak lagi makanan yang dijual. Bagi saya memang sedaaaapp.
  • Kelmarin saya berada di Alor Setar, kawan saya ajak saya makan di sini. En Nazri, kawan saya ni yang juga seorang peguam, amat mengenali kakak yang menjual makanan Lebanon ni kerana mereka pernah berjiran di Taman Rakyat sebelum ini.
  • Semasa saya order kebab ayam dan Lazania untu Nazri, Nazri bertanya kenapa harga semua naik sambil menunjuk tanda harga baru kepada kakak yang sedang menyiap makanan yang dipesan. Saya pun menyampuk, `sepatutnya kena turunlah sebab harga minyak petrol dah turun`. Kakak tu (maaf saya sendiri tak tau nama dia) menjawab, ` tak boleh dik harga barang-barang tinggi sekarang ni, kobis saja dulu seringgit lebih la ni dah tiga ringgit setengah sekilo, barang-barang lain pun naik banyak juga`. Dia tambah lagi, `depa kontrol semua kita tak boleh buat apa-apa,, teruk la sekarang ni ekonomi kita`.
  • Tanpa saya duga kakak tu kata (macam dok beletiag),` depa ingat kita tak tau kot, berapa juta Razak Baginda dapat bila dia buat press statement kata Najib tak terlibat dalam kes Altantuya, tak pernah jumpa. Dah 50 tahun dah, sama dengan umur kita dah, kita dok bawah depa, macam-macam depa buat kat kita, depa ingat kita ni tak sekolah ka, kita pun pandai jugak aih, dah jadi macam ni ( kerajaan Kedah dapat kat PAS) baru depa tau`. Dalam hati saya ` aik awat kak ni dok tak dok tukag topik pi dok beletiag cerita pasal Najib pulak` ` mungkin dia terlampau marah kat kerajaan kot no` bisik hati saya. Macam-macam dia cerita kat saya, dia kutuk kerajaan (UMNO) rapat, sambil ambil order dari customer lain. Kadang2 tu selang seli dengan perkataan orang putih. Hebat kak ni. Dipendekkan cerita. Macam-macam dia kata kat UMNO. Saya hanya pasang telinga saja.
  • Apa yang saya tahu daripada Nazri, berdasarkan pilihanraya sebelum-sebelum ni, kakak ni dari segi politik, memang kuat UMNO. Orang kuat wanita Umno Kedah. Mai musim pilihanraya, tiap-tiap hari keluar kempen. Saya cuma tertarik kepada perkataan kakak tu pasal Razak Baginda terima duit juta-juta daripada Najib Razak.
  • Bagi saya apabila keluar perkataan sebegini daripada orang UMNO yang belum tahu lagi samada benar atau pun tidak perbuatan itu (terima duit juta-juta), saya boleh andaikan sebegini :
  • UMNO dah semakin parah sekarang ini.
  • UMNO bukannya bermatlamat untuk menjaga kebajikan rakyat.
  • UMNO tak disukai oleh ahlinya sendiri.
  • Apatah lagi majoriti rakyat menolaknya dalam PRU 12 baru2 ini.
  • Ahli UMNO grassroot dah tak percaya kepada pimpinan mereka sendiri.
  • Rakyat khususnya ahli UMNO dah begitu 'meluat' dengan telatah pimpinan mereka sendiri.
  • UMNO adalah parti korporat.
  • Pemimpin mereka akan bercakaran merebut jawatan seperti sekarang ini dan sudah terdapat rungutan dan aduan mengenai politik wang dalam pemilihan UMNO kali ini.
  • Terdapat ahli UMNO yang telah sedar tentang 'kebobrokan' pimpinan mereka.
  • Terdapat ahli UMNO yang telah menyedari bahawa UMNO bukan wadah sebenar untuk membela bangsa melayu.

  • Ini hanyalah pandangan saya... Inilah secebis kisah masyarakat.. untuk renungan kita semua.

No comments: