PERSEKITARAN POLITIK `GHAIRU SOLEHAH` MENYERLAHKAN MINDA KOLOT PEMERINTAH MALAYSIA

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG

BEZA PAKATAN RAKYAT DAN BARISAN NASIONAL SEMASA MEMERINTAH PULAU PINANG
lu pikir la sendiri...

NAK CEPAT.. KLIK ARTIKEL DI BAWAH

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..

PROGRAM I`TIKAF DAN QIAMULLAIL DI MASJID AT TAQWA.. PADA 26 HB MAC 2010 NI.. JANGAN LUPA..
Program anjuran Urusan Ulamak PAS Kawasan Kepala Batas bertujuan untuk menyemarakkan suasana mahabbah dan ukhuwwah di kalangan ahli jamaah Islam...stiap Jumaat minggu ke 4.. sama2lah kita semua memberi sumbangan...

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH

SETIAP AHLI PAS PERLU MENJADI AHLI USRAH
Jommmmmmmmmmmm join usrah..

APE CITE NI

APE CITE NI
Hati yang tenang dan tenteram dipenuhi dengan amalan zikir ilallah yang berterusan..

Tuesday, November 18, 2008

CATATAN DIARI NURSYIFAA - ANAKKU

Nursyifaa (baju merah) bersama famili di hadapan Tembok Besar China

bersama abangnya, M Suhail di hadapan bongkah batu besar piramid di Mesir

Assalamu`alaikum..... Du`at sekelian...
Minta maaf .. dah empat hari tak menaip... sibuk dengan macam-macam aktiviti hujung minggu lalu. Letih sungguh. Jadi, sementara untuk saya ambil mood menulis semula, saya lampirkan tulisan anak perempuan saya yang bernama Nur Syifaa yang berumur 10 tahun dalam CATATAN DIARI NURSYIFAA .

Saya baru sahaja jumpa tulisan diarinya dalam lap top saya. bacalah .. mungkin kita semua boleh ambil pengajaran daripada sebahagian kecil kisah hidupnya.

CATATAN DIARI NUR SYIFAA…

Assalamualaikum… nama saya Nur Syifaa Binti Rosidi. Saya ni malas kalau nak cerita panjang – panjang. Saya nak bagitau umur saya ni... umur saya jerr. Umur orang lain saya minta maaf sebab saya ni malas nak cerita tentang umur orang lain... sebab sekarang ni tengah – tengah malam. Tak palah saya nak tidur dulu... assalamualaikum... hari sabtu malam ahad... tarikh 20 september 2008... malam 21...

Assalamualaikum... saya minta maaf sebab saya dah beberapa hari dah tak tulis diari. Tak silap saya 7 hari dah... hmm, betullah... dah 7 hari dah saya tak tulis diari...saya rasa lai 3hari lagilah nak raya... ramadhan tinggalkan kita... sedihnya... isk,isk,isk...macam mana tah dengan puasa saya... banyak hari bergaduh dengan abang banyak hari tinggal puasa... anggaplahh... hmm.... tahu tak sekarang pukul berapa? Pukul 11:15.. saya nak main game sebentar la... tunggu yerr.. satgi saya bagitaula apa apa kalau saya nak bagitau... game pun tak seronok.. baik tak payah... tak palahh... saya tak larat dah lahh.. bye, assalamualaikum... hari sabtu malam ahad..tarikh 27 sep -08... malam 28...
Nur Syifaa di atas Jabal Rahmah, Padang Arafah



dalam ihram Umrah bersama famili, ketika melawat muzium Haramain, niat di Hudaibiyah


Assalamualaikum... sekarang saya sedang tonton television sambil tulis diari.. bila nak buka puasa niiii.... lambatnya ... sabar... hmm, tak silap saya lusa dah raya.. saya pakai baju warna hijau kot hari pertama... tak silap saya lahh. Jubah seluar , bukan baju kurung.. saya ada 5 pasang.. 2 baju kurung dan 3 baju jubah seluar. Rasa tak sabar nak raya dan sedih la sebab ramadhan dah nak tinggalkan kita.. harap harap saya dapat bertemu dengan bulan yang mulia ini.. tak palah saya letihh la... assalamualaikum... hari ahad malam isnin tarikh 28 sep -08 malam 29...

Assalamualaikum... saya rasa gembira sangat sebab esok dah raya... alhamdulillah..... hmm, yang baju saya tu ada 5 pasang tapi ada 2 pasang tu baju kurung yang lain semua baju jubah seluar.... saya tak mandi lagi ni.. sebentar ya...

Tak ingat hari apa!!!! Maaf.

Nur Syifaa ber`purdah`


memberi makanan kepada kanggaroo di Perth, Australia
Assalamualaikum, saya minta maaf sangat lah sebab saya dah lama sangat dah tak tulis diari saya ni.. daripada bulan 9 sampai bulan 11. maksudnya dah sebulan lebih la... saya minta maaf sangat2 la..

Saya baru balik dari kampung sebelah mak saya. Abang saya pandai naik motorrr. Tapi, malam tu tongkat motar tu terkena kuku kaki abang saya. Kuku kaki abang saya macam nak kena cabut jerrrrrrrrrrrrrr !!!! saya minta maaf lah sebab ayah saya nak guna laptop lama bukan sat... assalamualaikum... hari isnin malam selasa, tarikh 17 nov -08.
bersama famili di Australia









1 comment:

handsome said...

hai,syifaa comelnya pakai purdah.. bila besar nanti pakailah purdah terus jangan buang tau...